سالن اپرای دبی، مجلل ترین مرکز هنری آسیا

به گزارش بلاگ پو، آشنایی با سالن اپرای دبی | Dubai Opera Hall

دبی با توجه به پیشرفت قابل ملاحظه ای که در زمینه مدرنیزه کردن شهر خود داشته است در سال های اخیر توانسته با برترین کشورهای اروپایی از لحاظ گردشگری رقابت داشته باشد، دور از باور هم نیست شهری که چندین مجموعه تفریحی هیجان انگیز، مراکز خرید بی نظیر و همین طور شرایط اقامتی بسیار مناسبی را برای گردشگران در نظر گرفته بتواند رتبه خوبی را هم در جذب گردشگر بتواند برای خود کسب کند.ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره سالن اپرای دبی که یکی از ساختمان های بسیار جذاب این شهر اماراتی می باشد صحبت کنیم. در واقع برای شرح اجمالی این ساختمان می توان گفت که بهترین سالن اپرایی است، که در منطقه خاورمیانه و آسیا ساخته شده و برترین هنرهای نمایشی امارات در آن برگزار می شود. برای آشنایی بیشتر و کاملتر با سالن اپرای دبی در ادامه همراه با ما باشید.

سالن اپرای دبی، مجلل ترین مرکز هنری آسیا

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سالن اپرای دبی یکی از برترین سالن های اجرای هنرهای نمایشی نه تنها در کشور امارات متحده بلکه در خاورمیانه و آسیا نیز محسوب می گردد. امکانات رفاهی که این مجموعه برای تفریح شما فراهم می آورد بسیار عالی است و می تواند یک روز خاطره انگیز را برای تمام عمرتان به ارمغان بیاورد. گفتنی است که بگوییم در هر زمانی از سال که به دبی سفر می کنید می توانید به این سالن زیبا سر بزنید و در برنامه های هنری و متنوع آن شرکت نمایید. این سالن اولین سالن چند منظور تئاتر در شهر دبی می باشد و هدف مسئولان شهری دبی از ساخت آن وارد کردن صنعت موسیقی و هنر به زندگی بومیان دبی نیز بوده است. معماری و ظاهر سالن اپرای دبی بسیار خیره نماینده و جذاب است و همه سالن های این مجموعه دارای سیستم صوتی فوق العاده بوده و جالب است بدانید که ظرفیت پذیرش حدود 2000 نفر را برای هر اجرا دارا می باشد.

تصمیم ساخت سالن اپرای دبی در سال 2012 گرفته شد تا خوانندگان و موزیسین های خارجی بتوانند در سالن مجهز و با امکانات خوب مخاطبان خودشان را گرد هم آورند و به اجرای هنرهای خودشان بپردازند. مدت زمان ساخت این سالن حدودا 5 سال بین سال های 2012 تا 2016 به طول انجامید و توانست در سال 2015 عنوان بهترین پروژه خاورمیانه و همچنین در سال 2016 جایزه بهترین طراحی سال را از آن خود کند. طراحی مدرن، امکانات رفاهی جذاب و دسترسی آسان به این سازه باعث شده که در طی همین چند ماه گذشته سالن اپرا به یکی از بهترین مکان های تفریحی در دبی تبدیل گردد. نکته جالبی که ضروری است بدانید این است که برای ساخت این سازه طرح ها و همینطور پیشنهادهای گوناگونی ارائه شده که هر یک از آن ها در گوشه ای از این شهر جای گرفته است.

معماری سالن اپرای دبی

از لحاظ معماری ساختمان اپرای دبی یکی از شاهکارهای معماری معاصر با طراحی شیک و لوکسی است که دارا می باشد. نمای اصلی این سالن شبیه به نوعی کشتی است که با نام جهاز یا جهازات شناخته می گردد، این کشتی در واقع نوعی شناور چوبی است که در خلیج فارس، دریای سرخ و اقیانوس هند نیز مورد استفاده قرار می گیرد و این نشان دهنده بخشی از تاریخ این منطقه به شمار می رود. طراح و مدیر پروژه این سازه بی نظیر فردی به نام جینوس روستوک نام دارد که به عنوان یکی از بهترین طراحان شهری در خاورمیانه مطرح است و بیش از 20 سال سابقه ساخت و ساز بناهای مدرن در قاره های اروپا، آسیا و آفریقا در کارنامه اش به چشم می خورد.

بخش های مختلف سالن اپرای دبی

سالن اپرای دبی بدون شک یکی از بی نظیرترین سازه های مدرن و درخشانی است که می تواند قدرت و ابهت دبی را به جهانیان نشان دهد. در این قسمت ما می خواهیم به بخش های مختلف این مجموعه هنری اشاره داشته باشیم که ضروری است بدانید سالن اپرای دبی شامل سالن اصلی مسطح به مساحت 2000 متر، سالن پروسینیوم آرچ، سالن کنسرت های آکوستیک، اتاق تمرین هنرمندان، یک رستوران در پشت مجموعه و رو به برج خلیفه و در فضای باز و سالن کنفرانس با ظرفیت 1000 جایگاه می باشد.

تفریحات و برنامه های اپرای دبی

این سازه هنری غرق در ابهت و شکوه است و برنامه های هنری متنوع و سطح بالا در آن برگزار می گردد، از جمله برنامه هایی که در سالن اپرای دبی برگزار می گردد عبارت از تئاترهای متنوع، اپرا، ارکستر، کنسرت (راک، پاپ و جاز، عربی و بین المللی)، نمایش مد و فشن، اجراهای باله، موزیکال و تئاتر، خانوادگی و کمدی می باشد. گفتنی است بگوییم تقریبا هر ماه برنامه های این سالن تغییر می نمایند و برنامه های جدیدی جایگزین آن ها می شوند از همین رو نمی توان به طور معین درباره برنامه هایی که در این سالن باعظمت برگزار می گردد صحبت کنیم.

امکانات سالن اپرای دبی

اطلاعات بازدید از سالن اپرای دبی

  • توجه داشته باشید که برای بازدید از سالن اپرای دبی می بایست نکاتی را رعایت فرمایید که آنها به عبارت زیر هستند:
  • حتما هنگام برگزاری نمایش های مهم و مشهور از 2 ساعت قبل وارد سالن شوید؛ اما برای نمایش های روزانه و غیر مشهور تنها کافی است 30 دقیقه قبل از آغاز برنامه وارد سالن شوید.
  • گفتنی است که این مجموعه تفریحی هنری دارای پارکینگ است اما برای ورود به آن می بایست که هزینه مربوطه را پرداخت کنید.
  • حتما بلیط ورودی خودتان را اینترنتی تهیه کنید و آن را پرینت بگیرید.
  • اگر پس از آغاز برنامه به سالن برسید به شما اجازه ورود داده نخواهد شد این قانون به خاطر آسایش دیگر حاضران در سالن می باشد.
  • توجه داشته باشید که تنها برای 10 نفر امکان خرید آنلاین بلیط وجود دارد، درصورتی که برای افراد بیشتر خواستید بلیط تهیه کنید ضروری است که حضوری با سالن اپرای دبی مراجعه نمایید.

هزینه ورود به سالن اپرای دبی

به منظور ورود به سالن اپرای دبی می توانید به دو صورت آنلاین و حضوری بلیط خودتان را تهیه نمایید. با توجه به طیف گسترده ای که از هرینه های مربوط به اجرا در سالن اپرای دبی وجود دارد به طور قطع نمی توان عددی را مطرح نمود و برای اطلاع از هزینه های اجرا می توانید به سایت مربوط به آن مراجعه نمایید.

دسترسی به سالن اپرای دبی

با توجه به موقعیت قرارگیری سالن اپرای دبی دسترسی به آن کار سختی نیست چرا که تنها باید خودتان را به مرکز این شهر با استفاده از اتومبیل شخصی، تاکسی، مترو یا اتوبوس برسانید.

آدرس: Sheikh Mohammed Bin Rashid, Near Burj Khalifa, Downtown Dubai - Dubai - United Arab Emirate

بایدها و نبایدهای ورود به سالن اپرای دبی

  • در صورتی که بلیط شما دچار آسیب شده باشد، امکان قبول نکردن آن توسط ماموران سالن وجود دارد.
  • امکان تعویض این بلیط وجود ندارد و هر بلیط تنها برای همان زمان و نمایشی است که خریداری شده است.
  • اگر بلیطتان را گم کردید، در صورت داشتن اطلاعات آن می توانید به سمت کانتر بروید و المثنی بلیط خودتان را دریافت کنید.
  • مدیران سالن اجازه دارند بدون اطلاع قبلی مواردی مثل جای جایگاه و … را تغییر دهد.
  • حتما به شرایط سنی که برای بعضی از نمایش ها و برنامه هایی که در این سالن اجرا می گردد توجه داشته باشید.
  • مسوولان می توانند هر فردی که در برنامه ها اختلال و بی نظمی ایجاد کند را از سالن اخراج نمایند.
  • توجه داشته باشید که همراه داشتن هر گونه اسلحه و وسیله خطرناک به درون سالن ممنوع است.
  • همانطور که در بالا هم ذکر شد حتما 30 دقیقه تا 2 ساعت قبل از آغاز اجرا خودتان را به سالن نمایش برسانید، چون بعد از آغاز امکان ورود به سالن به شما داده نمی گردد.
  • فیلم برداری از صحنه نمایش اکیدا ممنوع است و به شدت با آن برخورد می گردد.
  • غذا و هر نوع خوراکی که از خارج از سالن اپرا خریداری گردد ورودش به سالن اپرا ممنوع است.
  • هر فرد حداکثر به مبلغ 10،000 دلار می تواند بلیت و کوپن هدیه تهیه کنید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4080

به "سالن اپرای دبی، مجلل ترین مرکز هنری آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالن اپرای دبی، مجلل ترین مرکز هنری آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید