حضور 5 بازی ایرانی در جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، سید مرتضی موسویان ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس در کرمان گفت: چهار دوره قبل جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس در تهران برگزار گردیده است و در امسال پنجمین دوره آن در کرمان برگزار خواهد شد.

حضور 5 بازی ایرانی در جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس

وی اضافه کرد: ثبت نام شهرستانی این جشنواره از فردا آغاز می گردد و در آبان ماه افرادی که در مسابقه شهرستانی رتبه کسب نموده اند به مسابقات استانی را پیدا می نمایند و افراد منتخب استانی در تاریخ 28 تا 30 آذر ماه به مسابقات کشوری و نهایی که در کرمان برگزار می گردد، راه پیدا خواهند کرد.

موسویان عنوان نمود: جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس یکی از جشنواره های مهمی کشور محسوب می گردد و مورد علاقه و بازدید خیلی از افراد قرار می گیرد.

وی توضیح داد: استان کرمان در زمینه بازی های رایانه ای و انیمشین از صندلی ویژه ای برخوردار است و استعدادهای زیادی در این استان وجود دارد. در 28 تا 30 آذرماه امسال مرحله نهایی جشنواره رایانه ای خلیج فارس توسط اداره کل ارشاد کرمان برگزار خواهد شد و ما پشتیبان نماینده خواهیم بود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: این جشنواره در 10 رشته؛ پنج رشته داخلی و پنج رشته خارجی برگزار می گردد.

موسویان با اشاره به اینکه 95 درصد بازی که در اختیار بازیگران ایرانی قرار می گیرد خارجی است، توضیح داد: در جشنواره اول و دوم بازی های رایانه ای خلیج فارس فقط بازی خارجی بود.

وی گفت: در جشنواره پنجم که در کرمان برگزار می گردد سعی گردیده بیشتر از بازی های ایرانی استفاده گردد و پنج بازی ایرانی در این جشنواره حضور دارند و این نشان از رشد خوب ما در این زمینه است.

موسویان ابراز داشت: بازی های رایانه ای امروز درکشورهای توسعه یافته به یک صنعت پول ساز تبدیل گردیده اند و نقش در جی پی تی کشورها خود ایفا می نمایند و برنامه های ملی در فراوری بازی به وجود آمده است.

وی توضیح داد: مهاجرت از فضای حقیقی به مجازی سال ها است با بازی ها آغاز گردیده است و همچنین انتقال ادبیات و دانش هم در حال صورت دریافت است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طی سه سال آینده ورود به کسب و کارها از طریق اینترفیس های انجام می گردد که از انیمشین تشکیل گردیده است.

موسویان با اشاره به اینکه بازی ها واسطه بین ما و دنیایی مجازی می شومد، تاکید نمود: بازی ها از این نظر مهم هستند که در همه زمینه ها به ویژه آموزش نقش آفرینی می نمایند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1390

به "حضور 5 بازی ایرانی در جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 5 بازی ایرانی در جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید