گران شدن کالا ها بعد از عید شایعه است، مردم بیش از این توان ندارند

به گزارش بلاگ پو، رئیس اتاق اصناف تهران تشکیل میادین میوه و تره بار را در استان ها لازم و به نفع مردم دانست و گفت: افزایش قیمت ها بعد از عید شایعه است، زیرا مردم قدرت خرید ندارند.

گران شدن کالا ها بعد از عید شایعه است، مردم بیش از این توان ندارند

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران قاسم نوده فراهانی درخصوص شایعات گرانی برخی کالا ها پس از عید نوروز گفت: این ها شایعاتی است که وجود دارد، ولی قرار نیست گرانی رخ دهد، زیرا مردم قدرت خرید ندارند و فروشندگان که طبیعتاً به دنبال مشتری هستند حاضرند کالا ها را با قیمت کمتری هم بفروشند.

وی با بیان اینکه شرایط به نحوی است که فروشندگان به دنبال مشتری هستند، گفت: هیچ کاسبی دوست ندارد کالایش روی دستش بماند، زیرا این به منزله کاهش سود است، بنابراین زمانی گرانی رخ می دهد که قدرت خرید وجود داشته باشد.

* تأکید به صنوف برای اجرای قانون درج قیمت کالا

رئیس اتاق اصناف تهران درخصوص پویش درج قیمت روی کالا گفت: بار ها اعلام کرده ایم که این کار قانون است و باید رعایت شود، از زمان شروع پویش نیز این موضوع پیگیری و تأکید شده است که هر صنفی در هر نقطه از کشور باید اقدام به درج قیمت روی کالا و ارائه فاکتور کند.

نوده فراهانی با تأکید بر اینکه همه صنوف سود معینی دارند و خرید شان بر مبنای فاکتور است، شرح داد: بر همین اساس سود معین شده ای برای صنوف وجود دارد که اگر این رقم بیش از رقم معین شده باشد قطعاً با آن ها برخورد خواهد شد و نتیجه آن نیز پرونده هایی است که در تعزیرات وجود دارد.

وی درخصوص کاهش یا افزایش تخلف عدم درج قیمت کالا، پس از شروع این پویش گفت: به دلیل اینکه مدت کمی از شروع این پویش می گذرد نمی توان آمار دقیقی ارائه کرد و نیازمند گذشت زمان بیشتری هستیم.

*راه اندازی میادین میوه وتره بار به نفع مردم

رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص راه اندازی میادین میوه و تره بار در استان ها نیز گفت: نکته مهم در این خصوص نفع مردم و کمک به آنهاست، همانطور که در تهران میادین میوه و تره بار اقدام به فروش محصولات مختلف می کنند و علاوه بر اینکه شاید قیمت ها اندکی ارزان تر باشد، مردم می توانند مطمئن باشند که قیمت ها با نرخ مصوب توزیع و ارائه می شود.

وی ادامه داد: شاید نتوان در شهرستان های کوچک این میادین را راه اندازی کرد، ولی در استان ها این کار قابلیت اجرایی شدن دارد و همان طور که در تهران می توانیم تأثیر آن را در فروش میوه و سیفی جات ببینیم، قطعاً در استان ها نیز این کار لازم و به نفع مردم خواهد بود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18444

به "گران شدن کالا ها بعد از عید شایعه است، مردم بیش از این توان ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران شدن کالا ها بعد از عید شایعه است، مردم بیش از این توان ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید