کاشت بیش از 200 اصله نهال در محل رودخانه بادین آباد

به گزارش بلاگ پو، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پیرانشهر گفت: در نخستین روز از هفته منابع طبیعی بیش از 200اصله نهال در محل مجتمع رودخانه و تفرجگاه بادین آباد کاشته شد.

کاشت بیش از 200 اصله نهال در محل رودخانه بادین آباد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، سلیمان بشیری، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیرانشهر، با بیان اینکه محل مجتمع رودخانه و تفرجگاه بادین آباد یکی از مناطق زیبا و دل انگیر پیرانشهر است، اظهار کرد: در برنامه مشترکی بین اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پیرانشهر و اداره منابع طبیعی این شهرستان باحضور مسولین اداری ، تشکلهای مردمی و دهیاران و شوراهای اسلامی 200 اصله نهال در محل، در حال ساخت تفریحی گردشگری بادین آباد پیرانشهر کاشته شد.

این مقام مسوول توضیح داد: در بالا دست این رودخانه منطقه گردشگری آبشارهای معروف کانی لوسه واقع شده که هر ساله هزاران علاقمند به طبیعت را به خود جذب می نماید.

او با بیان اینکه بادین آباد در 15 کیلومتری جاده پیرانشهر سردشت واقع شده است، اضافه نمود: طبیعت در توسعه گردشگری نقش بسیار مهم و قابل توجهی دارد که باید مورد توجه ویژه مسوولین مربوطه قرار گیرد.

بشیری بیان کرد: یکی از محبوبترین راستاهای کوهنوردی در استان و کشور این دره زیبا بوده و این دره که به کوه معروف قندیل منتهی می گردد و در راستا طولانی و چندین کیلومتری خود، دارای تنوعی فوق العاده از پوشش گیاهی و جانوری است و بدلیل ارتفاع بالا و وجود چشمه های فراوان و یخچال های طبیعی، در طول این دره آبشارهای بسیار زیبا و مرتفعی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به کانی لوسه و قلاتی ده رته اشاره نمود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پیرانشهر ادامه داد: چون راستا این رودخانه تا آبشار کانی لوسه بسیار برای عبور خانواده سهل العبور بوده هر ساله این منطقه پذیرای هزاران کوهنورد از سراسر ایران است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10417

به "کاشت بیش از 200 اصله نهال در محل رودخانه بادین آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت بیش از 200 اصله نهال در محل رودخانه بادین آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید