خاتمه گردهمایی 3 روزه گردشگران، عروسی سنتی در نمایشگاه بین المللی

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که از روز 23 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های تهران شروع شده بود روز گذشته 26 بهمن به کار خود انتها داد. در این نمایشگاه غرفه ای به صورت خاص به اداره های کل میراث فرهنگی استان ها اختصاص داده شده بود که بیشترین میزان فعالیت آنها ارائه کتاب و بروشور و نقشه های گردشگری استان مورد نظرشان بود.

خاتمه گردهمایی 3 روزه گردشگران، عروسی سنتی در نمایشگاه بین المللی

در بخش VIP این سالن نیز فعالان اقامتگاه های بوم گردی حضور داشتند که هر یک از غرفه های خود را به صورت سنتی طراحی نموده و با لباس مخصوص به استان خود معرف سنت های استانشان بودند.

در همین حال هر روز در ایام نمایشگاه گروه های موسیقی در میان غرفه های فعالان بوم گردی به اجرای پایکوبی های سنتی می پرداختند. پایکوبی های سنتی یکی از مهمترین بخش های این نمایشگاه بود که مردم زیادی را به سمت خود جذب می کرد چرا که برای آنان پایکوبی های محلی آذری، ترکی، کردی و لری جذاب به نظر می رسید.

شلوغ ترین سالن نمایشگاه نیز به همین سالن اختصاص داشت اما در این میان غرفه استان کهگیلویه و بویر احمد توانست عصر روز گذشته، با برگزاری یک جشن عروسی سنتی در میان اقوام لر این استان تعداد زیادی از مخاطبان را به سمت خود جذب کند. همه برگزارکنندگان جشن لباس های سنتی بر تن داشتند و با دستمال های رنگین پایکوبی می کردند. از حاشیه های این جشن نیز آماده کردن داماد و اصلاح سر او بود. این مراسم جشن ازدواج سنتی اکنون با استقبال کمتری در میان جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می گردد.

بخش زیادی از فضای یکی از سالن های نمایشگاه به یک گروه اقتصادی در حوزه گردشگری اختصاص داشت از آنجا که مدیر این گروه برادر معاون اول رئیس جمهور نیز هست، در روز مراسم افتتاحیه همه متولیان حاضر در برنامه از جمله معاون اول و طالب ریفاعی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در این غرفه مهمان شدند.

طراحی جالب بعضی از غرفه ها باعث می شد تا مردم در کنار آنها عکس یادگاری بیندازند. این غرفه آرایی ها بازهم این گروه گردشگری را منحصر به فرد نموده بود.

بعضی از آژانس داران نیز غرفه های خود را با یاری وسایل دیگر طراحی نموده بودند از جمله استفاده از کابین هواپیما که به محل نشست مهمانان این غرفه تبدیل شده بود.

حضور زنان از جزیره هنگام و کشیدن طرح حنا روی دست از جاذبه های دیگر این نمایشگاه بود هرچند که این حضور بسیار کمرنگ دیده شد.

اگرچه سفارتخانه های کشورهای خارجی در این مراسم حضور داشتند ولی فعالیت آنها چندان چشم گیر نبود. سفارتخانه ترکیه نیز که هر سال فضای زیادی را به خود اختصاص می داد سال جاری حضور کمرنگ تری داشت. از سوی دیگر بعضی از سفارتخانه ها در این نمایشگاه تور گردشگری می فروختند.

تورهای گردشگری معرفی شده در این نمایشگاه متعلق به سفارتخانه ونزوئلا بود که در روزهای بعد از فروش آن جلوگیری شد.

بعضی از غرفه داران مانند هنرمندان تایلندی نیز با استفاده از میوه دسته گل های بزرگی درست می کردند ولی طرز تهیه آنها را آموزش نمی دادند. این هم یک نوع تبلیغ برای هنر تایلندی ها بود.

هشتمین دوره نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته عصر روزگذشته به کار خود سرانجام داد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13038

به "خاتمه گردهمایی 3 روزه گردشگران، عروسی سنتی در نمایشگاه بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه گردهمایی 3 روزه گردشگران، عروسی سنتی در نمایشگاه بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید