وضعیت اعتبارات هزینه ای استان مرکزی در بودجه 98 نامطلوب است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، سید علی آقازاده روز پنجشنبه در هفتمین جلسه شورای اداری امسال استان مرکزی در اراک، گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، طی پاییز سال 96 تا پاییز سال 97 نرخ بیکاری در استان مرکزی 1.5 درصد کاهش نشان می دهد که این نشانگر کوشش همه مسئولان و البته کارآفرینان، بخش خصوصی، سرمایه گذاران، واحدهای صنعتی و... در استان است.

وضعیت اعتبارات هزینه ای استان مرکزی در بودجه 98 نامطلوب است

وی اضافه کرد: در پاییز سال 96 نرخ بیکاری استان مرکزی 8.4 دهم درصد بوده اما در پاییز سال 97 این رقم به 6.9 دهم درصد کاهش یافته است. این موفقیت بزرگی است که در سایه به کار بستن تدبیر توسط مسئولین و کوشش حوزه صنعت، کشاورزی، سرمایه گذاری، واحدهای فراوریی و... و از طرف دیگر انسجام و تعامل و همدلی که در استان وجود دارد، تحقق پیدا نموده است.

آقازاده در بخش دیگر سخنان خود توضیح داد: هم اکنون فصل آنالیز موضوع بودجه است. متاسفانه اخبار خوبی در مورد بودجه استان در سال 98 نداریم. اعتبارات هزینه ای استان ها در سال آینده 31 تا 32 درصد افزایش دارد، اما برای استان مرکزی کمتر از این رقم، یعنی حدود 28 تا 29 درصد افزایش درنظر گرفته شده است.

استاندار مرکزی بیان داشت: برای سال آینده در اکثر استان ها شاهد افزایش چشمگیر بودجه هستیم، به طور مثال استان تهران بیش از 130 تا 140 درصد افزایش اعتبار و استان قم حدود 20 درصد افزایش دارد، اما استان مرکزی این رقم هفت درصد و ناچیز است.

آقازاده توضیح داد: مجمع نمایندگان استان مرکزی بایستی هم اکنون که لایحه بودجه در مجلس مطرح و مورد آنالیز است، کوشش نمایند تا استان مرکزی را از این شرایط بیرون بیاورند.

وی ادامه داد: اگر استان هم در اشتغال، هم در فراوری کشاورزی و دیگر فراوریات موفق بوده، این موفقیت ها به نحوی نباشد که برای مشخص بودجه نوعی تهدید به شمار آید. یعنی اینکه بگویند نرخ بیکاری استان کاهش یافته، بنابراین وضع و شرایط مالی مرکزی خوب است و باید در بودجه سالانه، اعتبار کمتری به این استان تعلق بگیرد.

استاندار مرکزی بیان داشت: نظر من این است که مجمع نمایندگان استان حتما به این شرایط واکنش نشان دهند و از افزایش سرمایه گذاری دولتی در استان دفاع نمایند تا سال آینده با توجه به انقباضی بودن بودجه کل کشور، استان مرکزی بیش از حد تحت فشار و محدودیت واقع نشود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با توجه به قرار دریافت در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و دهه فجر اعلام کرد: سال جاری برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و دهه فجر باید شرایط خاصی داشته باشد. در این رابطه کمیته خاص برای پروژه های عمرانی در نظر گرفته شده که دستگاه ها موظف هستند پروژه های قابل افتتاح خود را که تا خاتمه سال امکان دارد به بهره برداری برسد، طی لیستی به کمیته ویژه به سرپرستی حوزه عمرانی استانداری هرچه سریع ارسال نمایند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3924

به "وضعیت اعتبارات هزینه ای استان مرکزی در بودجه 98 نامطلوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت اعتبارات هزینه ای استان مرکزی در بودجه 98 نامطلوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید