واعظ آشتیانی: برخی از مدیران باشگاه های ما از توانایی لازم برخوردار نیستند

به گزارش بلاگ پو، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: اتفاقاتی که در باشگاه ها می افتد نشان می دهد برخی از مدیران باشگاه های ما از توانایی لازم برخوردار نیستند.

واعظ آشتیانی: برخی از مدیران باشگاه های ما از توانایی لازم برخوردار نیستند

امیر رضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران در مصاحبه با در مورد شکایت بویان بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال از این باشگاه و سوء مدیریت در باشگاه های کشورمان گفت: همه این اتفاقاتی که در باشگاه های ما می افتد نشان دهنده این موضوع است که برخی از مدیران باشگاه های ما در مسئولیتی که به آنها واگذار شده است ناتوان هستند. زمانی که این سوء مدیریت ها را مشاهده می کنیم این سوال در ذهنمان شکل می گیرد ؛ آن مسئولی که در صندلی بالاتر واقع شده است بر اساس چه متر و معیاری این مدیران را انتخاب نموده است تا باعث ضرر و زیان باشگاه شوند.

او ادامه داد: این باشگاه هم دولتی است و تاوان ندانم کاری های این افراد را باید بیت المال بدهد. من تعجب می کنم که چرا مقام های مسئول نسبت به این اتفاقات برخورد جدی نمی نمایند. ما در قانون داریم کسانی که به بیت المال ضرر می رسانند، چه در قالب مدیر و یا هر مسئولیت دیگری این هزینه هایی که به گردن بیت المال می افتد باید شخصا برعهده بگیرند، نه اینکه به بیت المال ضرر بزنند و بعد از اینکه دوره مدیریت شان تمام شد بگذارند و بروند.

واعظ آشتیانی در مرود برخورد با مدیرانی که باشگاه ها ضرر می رسانند گفت: اگر فقط یکبار کسانی که به بیت المال ضرر می زنند، به خصوص در باشگاه ها برخورد جدی صورت گیرد و تاوان این بی تدبیری های خودشان را خودشان بدهند، دیگر هیچ مدیری این جسارت را پیدا نمی کند تا تصمیماتی را بگیرد که منجر به زیان های گزافی برای آن مجموعه گردد.

او ادامه داد: باز هم من تاکید می کنم مقامات مافوق این مدیران باید نسبت به این اتفاقات در مراجع ذیصلاح پاسخگو باشند. باید بگویند که معیارشان برای انتخاب این افراد چه بوده است. رفیق بازی، باند بازی یا اینکه شایسته سالاری در نظر گرفته شده است. چه اتفاقی منجر به این می گردد که چنین افرادی مسئولیت می گیرند، باعث ضرر می شوند، قراردادهای غیراصولی می بندند و...

واعظ آشتیانی در مورد عملکرد فدراسیون فوتبال گفت: عملکرد فدراسیون فوتبال کشورمان شفاف نیست و رفتارهای حرفه ای از خود نشان نمی دهد. فقط به این فکر می نمایند که امروز باید این مشکل حل گردد، اما بی توجه نسبت به این موضوع که در آینده مسائل بیشری به وجود خواهد آمد. متاسفانه نگاه مقطعی به مسائل بیشتر مورد توجه مدیران ما است تا اینکه بخواهیم مسائل را اصولی و زیربنایی حل و فصل کنیم. اگر از ابتدا با باشگاه های بدهکار برخورد قاطع صورت می گرفت الان تمام باشگاه های کشوران درگیر این موضوع نبودند.

او ادامه داد: به عنوان مثال به علت همین بدهکار بودن 6 امتیاز از استقلال خوزستان کسر شده است. استقلال تهران اگر 400 هزار دلار را به بویان پرداخت نکند با مسائل بزرگتری رو به رو خواهد شد. همه این اتفاقات نشان دهنده یک سوء مدیریت همه جانبه در مجموعه فدراسیون فوتبال و باشگاه ها است.

آشتیانی گفت: تا زمانی که با متخلف برخورد نگردد ما شاهد این مسائل در فوتبال و ورزش کشورمان خواهیم بود. اگر با افرادی که تخصص ندارند و نام مدیر را یدک می کشند برخورد قاطع صورت می گرفت امروز کسی جرات نمی کرد به راحتی هر پستی را قبول کند. متاسفانه مشکل الان، نبودن تصمیمات عاقلانه در این مجوعه ها است.

او اضافه نمود: فکر اشتباهی که در فوتبال کشورمان وجود دارد که مربی هر بازیکنی را خواست باشگاه باید او را جذب کند. در فوتبال حرفه ای برای خرید یک بازیکن کمیته های مختلفی وجود دارد تا آنالیز های کارشناسی در مورد جذب آن بازیکن انجام بدهند. شاید در فوتبال حرفه ای مربی بازیکنی را بپسندد اما این دلیل نمی گردد که باشگاه حتما او را جذب کند. در فوتبال حرفه ای ما کمتر می بینیم که باشگاه ها به خاطر خرید بازیکن متضرر شوند. در فوتبال حرفه ای باشگاه ها از کنار جذب یک بازیکن صاحب منافع اقتصادی نیز می شوند. وقتی این اتفاق می افتد قیمت این باشگاه ها در بورس آن کشور بالا می رود.

اما در کشور ما اینگونه نیست. در کشور ما مدیران اینگونه فکر می نمایند که اگر سرمربی بازیکنی را بخواهد باید آن بازیکن را جذب نمایند. بدون هیچ کار کارشناسی این اتفاق می افتد و بازیکنان جدید با چشمانی بسته به تیم اضافه می شوند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2996

به "واعظ آشتیانی: برخی از مدیران باشگاه های ما از توانایی لازم برخوردار نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واعظ آشتیانی: برخی از مدیران باشگاه های ما از توانایی لازم برخوردار نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید