مشاور پیشین کاخ سفید علیه ترامپ افشاگری کرد

به گزارش بلاگ پو، ایسنا نوشت: مشاور پیشین کاخ سفید در اظهاراتی جنجالی بیان کرد: کاخ سفید دست کم 5 جعبه از سند و مدرک را که می بایست به دست رابرت مولر، بازرس ویژه مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری می رسید، نابود نموده است.

مشاور پیشین کاخ سفید علیه ترامپ افشاگری کرد

به نوشته روزنامه دیلی میل، اوماروسا مانیگو نیومن، یکی از مقامات پیشین ارشد کاخ سفید، دولت ترامپ را به نابودی چندین جعبه سند و مدرک که می بایست به دست رابرت مولر بازرس ویژه رسیدگی به پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا می رسید، متهم کرد.

وی گفت: به کارکنان کاخ سفید به طور مستقیم دستور داده شده بود که باید تمام شواهدی که احتمالاً مرتبط با تحقیقات مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 بود به مقامات ارشد کاخ سفید تحویل داده گردد.

این در حالی است که دادستانی در نامه ای به ما اعلام نموده بود که تمامی اطلاعات و مدارک شامل هرگونه ایمیل، خبر، داده مرتبط با تحقیقات رابرت مولر حفظ گردد.

وی که در ماه دسامبر سال 2017 از کارش برکنار شد، گفت: زمانی که من می خواستم وسایلم را در دفترم جمع کنم، یکی از مسوولان کاخ سفید به من دستور داد که باید 7 جعبه از سند و مدرک را که از کمپینهای انتخاباتی، مراسم تحلیف، دوران گذار مانده است، به او تحویل دهم. آنها اجازه ندادند که من به این اسناد دسترسی داشته باشم.

اوماروسا مانیگو نیومن ادامه داد: سپس من تنها به دو بسته از این اسناد دسترسی پیدا کردم و آنها 5 بسته دیگر را از بین بردند. من فکر می کنم من تنها فردی نیستم که مورد هدف این گونه رفتارها قرار گرفتم. من معتقدم که اسناد بیشتری توسط این دولت از بین رفته است.

وی اضافه نمود که او دیگر این بسته ها را ندیده و دولت ترامپ این بسته ها را به دفتر بازرسی نیز نداده است.

این در حالی است که به مشاوران مقامات و کارکنان کاخ سفید دستور داده شده بود که تمام پیغام ها، اسناد و ایمیل ها که مورد احتیاج بازرسی و تحقیقات مولر بود ،حفظ گردد.

همچنین کرگ ملوین خبرنگار شبکه MSNBC نیز در ماه آوریل اعلام نمود که دو بسته سند مرتبط به تحقیقات به مولر داده نشده و این دو بسته سند و مدرک از بین رفته است.

قرار است مولر به زودی در کنگره آمریکا درباره تحقیقاتش و نتایج آن سخنرانی کند.

این در حالی است که به تازگی ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته که نباید درباره یافته هایش مربوط به این پرونده شهادت دهد.

310311

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6858

به "مشاور پیشین کاخ سفید علیه ترامپ افشاگری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور پیشین کاخ سفید علیه ترامپ افشاگری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید