ظریف در گفت وگو با فرانس پرس: پیشنهادهای ماکرون در راستا درستی پیش می رود

به گزارش بلاگ پو، وزیر امور خارجه کشورمان روز آدینه در گفت وگو با یک رسانه غربی، رئیس جمهور فرانسه درباره برجام در راستا درستی حرکت می نماید.

ظریف در گفت وگو با فرانس پرس: پیشنهادهای ماکرون در راستا درستی پیش می رود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ساعاتی پس از دیدار با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه گفت پیشنهادهای ماکرون درباره برجام در جهت درستی پیش می رود.

ظریف در این خصوص گفت: رئیس جمهور ماکرون هفته گذشته پیشنهاداتی را به رئیس جمهور روحانی ارائه نموده بود و ما معتقدیم آنها [فرانسه و دیگر طرف های اروپایی برجام] در جهت درستی حرکت می نمایند؛ هرچند بدون شک ما هنوز به جایی که باید نرسیده ایم.

وی درباره دیدارش با رئیس جمهور فرانسه اضافه کرد: ما امروز گفتگوهای خوبی داشتیم. ما درباره امکانات موجود [برای حفظ برجام] صحبت کردیم. اکنون وی [ماکرون] قرار است با طرف های اروپایی و دیگر طرف ها صحبت کند تا ببینیم که از اینجا می توانیم به کجا برسیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: ما به دنبال یافتن راههایی برای اروپایی ها هستیم که بتوانند به تعهدات برجامی خود عمل نمایند تا ما هم بتوانیم اقداماتی که انجام داده ایم [تعدیل تعهدات هسته ای] را به عقب بازگردانیم.

ظریف گفت: به نظر من آمریکا همه کارت ها را در اختیار ندارد. اگر اروپا و جامعه بین الملل تصمیم بگیرند که توافق هسته ای را حفظ نمایند، قادر خواهند بود اقدامات لازم برای حفظ آن را انجام دهند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11536

به "ظریف در گفت وگو با فرانس پرس: پیشنهادهای ماکرون در راستا درستی پیش می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف در گفت وگو با فرانس پرس: پیشنهادهای ماکرون در راستا درستی پیش می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید