طلای سبز کالیفرنیا را ببینید ، تصویر قدیمی و جدید تونل درخت غول

به گزارش بلاگ پو، سکویا نام گونه ای از درخت های اعجاب انگیز است که می توانند تا دوهزارسال عمر نمایند و ارتفاعشان به 90 متر برسد. به همین علت به سکویا درخت غول هم گفته می گردد.

طلای سبز کالیفرنیا را ببینید ، تصویر قدیمی و جدید تونل درخت غول

خبرنگاران : یکی از مناطقی که هنوز میزبان درختان غول است جنگل بکری است که در ساحل شمالی کالیفرنیا گسترده شده است. گونه سکویای ساحلی کالیفرنیا با نام علمی Sequoia sempervirens می تواند تا بیش از 90 متر سر به آسمان بکشد و به مدت دوهزار سال عمر کند.

چوب این درخت غنی از ماده پلی فنُل است که سکویا را دربرابر قارچ های بیماری زا و حشرات مضر محافظت می نماید. اقلیم دریایی منطقه سبب شده که لایه ای قطور از مه بالای جنگل را بگیرد و به این درخت ها منبع ثابتی برای جذب رطوبت و دفاع از آتش سوزی بدهد.

سال 1848 کالیفرنیا در مالکیت ایالات متحده در آمد و کمی بعد طلا در این منطقه کشف شد. این گونه، هزاران نفر از جویندگان طلا به این ایالت مهاجرت کردند و صنعت چوب برای خانه سازی رونق گرفت. این میان، تنه های تنومند درختان سکویا برای ساختمان سازی و توسعه زیرساخت ها قطع شد تا این درخت به طلای سبز منطقه تبدیل گردد.

شدت قطع این درختان به حدی رسید که در دهه 20 قرن گذشته میلادی لیگ درخت غول را نجات دهید آغاز به خریدن و نگهداری از جنگل کرد و در 1968 پارک ملی درختان غول را تاسیس کرد. این پارک ملی در سال 1980 وارد فهرست میراث جهانی یونسکو شد.

پس از گذشت بیش از یک قرن کمتر از 5 درصد از 810 هزار هکتار جنگل بکر اولیه باقی مانده است. اما باوجود کوشش هایی که در حفظ این درختان کهنسال انجام می گردد اما مسائلی که جان آن ها را تهدید می نماید همچنان وجود دارد. به گفته مقامات لیگ درخت غول را نجات دهید، سکویاها غول های کهن زمین اند که اکنون در موقعیت جدید تکامل محیط زیستی گرفتار شده اند؛ محیطی جدید مملو از شهری شدگی، آلودگی، گونه های مهاجم و تغییرات اقلیم. تمام این تغییرات، زندگی این درختان را درمعرض خطر قرار می دهند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: چمدان
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9325

به "طلای سبز کالیفرنیا را ببینید ، تصویر قدیمی و جدید تونل درخت غول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلای سبز کالیفرنیا را ببینید ، تصویر قدیمی و جدید تونل درخت غول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید