شیرینیا؛ استارتاپی با طعم شیرین

به گزارش بلاگ پو، از ایده ای که در گذشته در ذهن داشتم، تصمیم گرفتم استارتاپ شیرینیا را در همین حوزه ولی این بار برای فروش کیک و شیرینی خانگی راه بیندازم.

شیرینیا؛ استارتاپی با طعم شیرین

استارتاپ شیرینیا توسط دو برادر به نام های حسن و حسین زارعی راه اندازی شده است. حسن زارعی متولد 63 است و لیسانس فناوری اطلاعات دارد.

او علاوه بر استارتاپ داری در حال حاضر به عنوان مدرس و مربی کسب وکار فعالیت دارد و دوره های آموزشی مختلفی را به صورت آزاد برگزار می کند.

چند سال پیش حدود سال 91 استارتاپی را با عنوان آی شیرینی راه انداختم که در حوزه فروش آنلاین کیک و شیرینی شیرینی فروشی های سطح شهر فعالیت می کرد، ولی متاسفانه پیروز نشدیم چون از طرفی فرهنگ فروش آنلاین در میان شیرینی فروشی ها جا نیفتاده بود و از طرف دیگر هم بازار هنوز پذیرای این خدمات نبود.

حتما بخوانید:

شیرینی سیصد میلیون دلاری

27 بهمن 94 140

ما در این استارتاپ شکست خوردیم ولی ایده همچنان در ذهنم وجود داشت و از آنجایی که به واسطه همکاری هایی که برای برگزاری دوره های آموزشی با شهرداری تهران داشتم، سال گذشته در همایشی که خانم های خانه دار حضور داشتند، شرکت کردم که اکثرا به تولید و فروش شیرینی خانگی مشغول بودند.

از همین جا ایده ای که در گذشته در ذهن داشتم، قوت گرفت و تصمیم گرفتم استارتاپ شیرینیا را در همین حوزه ولی این بار برای فروش کیک و شیرینی خانگی راه بیندازم.

  • در مورد فرآیندی که در شیرینیا طی می شود تا محصول به دست مشتریان برسد، توضیح دهید.

محصولات ما هر آنچه که مربوط به شیرینی جات می شود، از کیک و شیرینی گرفته تا مرباجات خانگی را شامل می شود. ما از محصولات مختلفی که تامین کنندگان قابلیت تولید آن را دارند، عکاسی می کنیم و عکس محصولات در سایت قرار می گیرد و هر محصولی بنا بر مدت زمانی که برای آماده سازی نیاز دارد، پس از ثبت سفارش به دست مشتری می رسد.

پس از اینکه سفارش ثبت می شود، سفارش به تامین کننده ارجاع داده می شود. در حال حاضر سیستم لجستیک نداریم و پس از جذب سرمایه گذار در صدد هستیم این حوزه را نیز پوشش دهیم. تا کنون از طریق سیستم تاکسی های آنلاین این محصولات را به دست مشتری رسانده ایم.

  • در حال حاضر چه تعداد تامین کننده کیک و شیرینی با شیرینیا همکاری خود را آغاز کرده اند؟

در این دو ماهی که از آغاز فعالیت ما می گذرد، 11 نفر همکاری خود را با ما آغاز کرده اند.

  • با توجه به اینکه محصولات در منزل تولید می شود، از نظر بهداشت مورد تایید است؟

بله، ما با خانم شهرزاد احمدی که مدرس آشپزی و شیرینی در صدا و سیما هستند، همکاری داریم و محصولات بعد از تایید ایشان در سایت بارگذاری می شود. از طرف دیگر تمامی تامین کنندگان ملزم هستند که کارت بهداشت خود را در صورت تایید محصولات به ما ارائه بدهند، در غیر این صورت از ادامه همکاری باز می مانند.

  • از زمانی که کار را آغاز کردید، به طور کلی کشش بازار فروش آنلاین کیک و شیرینی را چطور ارزیابی کردید؟

با توجه به تحقیقات بازاری که انجام دادیم، با تامین کنندگان و مصرف کنندگان مصاحبه هایی را انجام دادیم. ما به دنبال رفع نیاز این بازار برای تامین کنندگانی که در منزل محصولات را تولید می کنند، هستیم تا بتوانند محصولات خود را به دست مشتریان برسانند و برایشان بازار سازی کنیم. با توجه به مصاحبه هایی که انجام دادیم، بازخورد های خوبی را از مصرف کنندگان دریافت کردیم و به ادامه کار امیدوار هستیم.

  • تا کنون چه تعداد مشتری از این طریق کیک و شیرینی خریده اند؟

با توجه به اینکه هنوز تبلیغاتی انجام نداده ایم، تاکنون سفارش زیادی نداشته ایم و به دنبال اعتماد سازی هستیم تا بتوانیم به تدریج مشتریان را از خدمات آگاه کنیم.

  • با چه سرمایه ای کار را آغاز کردید؟

ما تا کنون حدود 30 میلیون هزینه کردیم و ترجیح می دهیم به صورت بوت استرپ پیش برویم و به تدریج کار را توسعه دهیم.

  • به صورت کلی حجم بازار را چقدر ارزیابی کردید و فکر می کنید چه زمانی به مرحله ای که در اهدافتان پیش بینی کرده اید، برسید؟

من ترجیح می دهم به این سوال در حال حاضر پاسخ ندهم چون هنوز اطلاع دقیقی از این نداریم، ولی به صورت کلی تعداد زیادی تامین کننده در منزل مشغول هستند و طبق آماری که فقط از شهرداری تهران دریافت کرده ایم، حدود 300 الی 400 تامین کننده خانگی به تولید کیک و شیرینی مشغول هستند که شناسایی شده اند و این آمار قطعا از این ارقام بالاتر است.

  • مهم ترین چالشی که تا کنون با آن روبه رو بوده اید، چه چیزی بوده است؟

من به صورت کلی به چالش ها فکر نمی کنم و به دنبال فرصت ها هستم و سعی می کنیم کار را با حداقل ها پیش ببریم و به معنای واقعی استارتاپ باشیم.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: مجله شنبه
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12893

به "شیرینیا؛ استارتاپی با طعم شیرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرینیا؛ استارتاپی با طعم شیرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید