شکایت مشتریان اپ استور علیه اپل

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- گروهی از مشتریان اپ استور مجوز اقامه دعوا علیه اپل را به دلیل گرانی قیمت برنامه ها در اپ استور دریافت کردند.

شکایت مشتریان اپ استور علیه اپل

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی خبرنگاران، کاربران آیفون با استناد به این که محل دیگری برای خریداری برنامه های آیفون وجود ندارد و شرکت اپل در فروش هر برنامه دارای سهم 30 درصدی است، مدعی شدند قیمت برنامه ها در اپ استور بیش از ارزش واقعی آن ها است و مشتریان این برنامه ها را گران می خرند.

بر اساس ادعای این مشتریان، وضعیت فعلی اپ استور نقش مقررات ضدتراست توسط اپل محسوب می شود. در مقابل اپل مدعی شد صرفا نماینده تولید کنندگان برنامه است، مالکیتی نسبت به برنامه ها ندارد و فروشنده محسوب نمی شود.

قضات دادگاه عالی آمریکا به این جمع بندی رسیدند که قراردادن مشتریان در تحت سیطره خرده فروشان انحصاری، صرفا با این استدلال که تامین کنندگان بالادستی حق تعقیب قضایی خرده فروشان را دارند، مستقیما با هدف بلندمدت مقررات اجرای خصوصی پرونده های آنتی تراست تعارض دارد.

این پرونده در سال 2011 توسط یکی از مشتریان اپ استور به عنوان شاکی اصلی در دادگاه مطرح شد. بر اساس آمار ارائه شده در درگاهStatista در سال 2018 میلادی مصرف کنندگان آمریکایی 46.6 میلیارد دلار صرف خریدهای درون برنامه ای، پرداخت حق عضویت و خرید امتیاز استفاده از برنامه های موبایل کرده اند.

علمی**9259**1485

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7107

به "شکایت مشتریان اپ استور علیه اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت مشتریان اپ استور علیه اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید