روسیه 300 سرباز و 20 خودروی زرهی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری روسی از اعزام 300 سرباز ارتش این کشور و همچنین 20 خودروی زرهی به منطقه شمال سوریه اطلاع داد.

روسیه 300 سرباز و 20 خودروی زرهی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری اسپوتنیک روز آدینه گزارش داد که 300 سرباز روسی و 20 خودروی زرهی به شمال سوریه اعزام شده اند؛ جاییکه پلیس نظامی این کشور در حال گشت زنی در مناطق مرزی سوریه با ترکیه طبق توافق روسای جمهور روسیه و ترکیه است.

براساس این گزارش، پلیس نظامی روسیه در روز حداقل از ده شهرک یا روستا عبور می نماید و حدود 150 کیلومتر را طی می نماید و هر پنج ساعت یک گزارش به مرکز کنترل ارائه می نماید.

ارتش ترکیه به همراه تروریست های موسوم به ارتش آزاد سوریه از 17 مهر ماه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف دور کردن خطر شبه نظامیان کرد سوریه شروع کردند. هشت روز پس از این عملیات (25 مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت120 ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه نظامیان یگان های مدافع خلق کُرد از منطقه امن خارج شوند.

پس از توافق آمریکا و ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه 30 مهر ماه جلسه ای در سوچی برگزار کردند و به توافقی دست یافتندکه طبق آن یگان های کُرد در طول 150 ساعت، 30 کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب نشینی می نمایند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت زنی های مشترکی را در این منطقه انجام می دهند.

م

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14613

به "روسیه 300 سرباز و 20 خودروی زرهی به شمال سوریه اعزام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه 300 سرباز و 20 خودروی زرهی به شمال سوریه اعزام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید