راهنمای کامل دریافت خسارت از بیمه مسافرتی

به گزارش بلاگ پو، دریافت خسارت بیمه مسافرتی

برای هر انجام هر کاری لازم است تا از قبل تهیداتی را برای آن در نظر داشته باشیم؛ سفر هم یکی از آن مواردی که باید قبل از حرکت شرایط را برای آن مهیا سازیم. بعد از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل که از نیازهای اولیه هر سفری محسوب می شوند خرید بیمه مسافرتی هم از دیگر مواردی است که خرید آن لازمه هر سفر خارجی می باشد. بیمه مسافرتی با توجه به پوشش هایی که دارد از بیمه گزاران در برابر حوادث احتمالی که در سفر ممکن است پیش بیاید، محافظت می کند. این نوع از بیمه برای سفرهای خارجی هنگامی که شما برای دریافت ویزا اقدام نموده اید الزامی است. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم درباره نحوه دریافت خسارت بیمه مسافرتی صحبت کنیم. در صورتی که برای شما هم سوال است که نحوه دریافت خسارت چگونه است با ما در ادامه همراه باشید.

راهنمای کامل دریافت خسارت از بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی چیست؟

به منظور تعریف بیمه مسافرتی باید اینطور اعلام نمود که این شاخه از بیمه بنابر پوشش هایی که مطابق با حوادث احتمالی قابل رخ دادن برای مسافران در نظر گرفته شده از تمامی بیمه گزاران خود در طول سفر آنها محافظت به عمل می آورد. بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی هنگامی که شما برای دریافت ویزا اقدام نموده اید الزامی است. باید توجه به نرخ متغییر ارز در کشور ما و اکثر کشورهای خارجی، هزینه های درمان بسیار گران است و در صورتی که بیمه گزار حادثه ای برایش پیش بیاید در صورت نداشتن بیمه مسافرتی باید تمامی هزینه ها را آزاد پرداخت کند که این ممکن است گاهی سر به فلک هم بکشد.

توجه داشته باشید که این نوع از بیمه فقط برای سفرهای خارجی است و برای سفرهای داخلی باید اقدام به دریافت بیمه حوادث بنمایید.

برای آن دسته از عزیزانی که بیمه مسافرتی را تنها برای پوشش هزینه های درمانی می دانند باید بگوییم که این بیمه مواردی نظیر گم شدن چمدان، تاخیر در حرکت شما و بسکمک دیگر از حوادثی که ممکن است در طول سفر برای افراد پیش بیاید را پوشش می دهد.

شرایط دریافت خسارت از بیمه مسافرتی

با توجه به این که همه ما می دانیم حادثه هیچگاه از قبل خبر نمی کند باید همواره به فکر حوادث غیرمترقبه باشیم، از همین رو جوامع بشری با به وجود آوردن بیمه این کار را انجام داده اند. بیمه مسافرتی یکی از شاخه های این موضوع است که از مسافران در سفرهای خارجی محافظت می کند. همانطور که میدانید در هر سفری اتفاقات غیرمنتظره ای در انتظار افراد وجود دارد که با تهیه بیمه مسافرتی می توانید در برابر تمامی این حوادثی که هیچ گاه فکرش را هم نمی کنید حمایت می کند. اما بعد از خرید بیمه مسافرتی و آشنایی با پوشش های که این بیمه در اختیار بیمه گزاران خود می گذارد اما پس از اینکه خسارت به فرد وارد شد، بیمه گزار چطور می تواند برای دریافت این خسارت اقدام نماید؛ با پرداختن به این موضوع سعی می کنیم نگرانی های موجود ناشی از این موارد را کاهش دهیم.

شرایط دریافت خسارت از بیمه مسافرتی

با توجه به این که همه ما می دانیم حادثه هیچگاه از قبل خبر نمی کند باید همواره به فکر حوادث غیرمترقبه باشیم، از همین رو جوامع بشری با به وجود آوردن بیمه این کار را انجام داده اند. بیمه مسافرتی یکی از شاخه های این موضوع است که از مسافران در سفرهای خارجی محافظت می کند. همانطور که میدانید در هر سفری اتفاقات غیرمنتظره ای در انتظار افراد وجود دارد که با تهیه بیمه مسافرتی می توانید در برابر تمامی این حوادثی که هیچ گاه فکرش را هم نمی کنید حمایت می کند. اما بعد از خرید بیمه مسافرتی و آشنایی با پوشش های که این بیمه در اختیار بیمه گزاران خود می گذارد اما پس از اینکه خسارت به فرد وارد شد، بیمه گزار چطور می تواند برای دریافت این خسارت اقدام نماید؛ با پرداختن به این موضوع سعی می کنیم نگرانی های موجود ناشی از این موارد را کاهش دهیم.

آشنایی با شرکت های کمک رسان

با توجه به این که هیچ یک از شرکت های بیمه ایرانی دارای شعبه ای در خارج از کشور نمی باشند، از همین رو نمی توانند خدماتی هم به مسافرت خود در بیرون از مرزهای ایران ارائه دهند. به همین منظور با یک یا چند شرکت کمک رسان در خارج از ایران شرکت های بیمه ای قرارداد دارند تا بتوانند به بیمه گزاران خود کمک های لازم را ارائه دهند.

شرکت های کمک رسان طرف قرارداد با ایران

  • Mideast
  • Allianz
  • رایزشوتز
  • کمک رسان ایران (SOS)
  • اواسان
  • رمد

شرکت Mideast اپراتور فارسی زبان دارد و شرکت Allianz فاقد آن است.

معرفی شرکت های کمک رسان فعال در ایران

  • شرکت Mideast
  • شرکت SOS
  • شرکت Allianz
  • شرکت REISE-SCHUTZ
  • شرکت EVASAN
  • شرکت رمد

شرکت Mideast

شرکت کمک رسان Mideast

در این شرکت شرایط پرداخت خسارت بیمه مسافرتی به این ترتیب است که امکان پرداخت در سفر و همچنین پرداخت به ارگان های ذی ربط را فراهم آوده است. علاوه بر این در صورت نیاز، کارگزاری از طرف شرکت کمک رسان برای پیگیری روند کاری نیز اعزام می شود تا در روند کار باشد. لازم به ذکر است که بگوییم شرکت کمک رسان Mideast دارای اپراتور فارسی زبان است.

شرکت SOS

شرکت کمک رسان SOS

دیگر شرکت کمک رسان که در ایران فعالیت دارد و طرفداران بسکمک دارد، شرکت کمک رسان SOS است. این شرکت عضو شبکه IAG بوده و امکان پرداخت خسارت در سفر و همچنین پرداخت خسارت به ارگان های ذی ربط را برای بیمه گزاران فراهم آورده است تا حمایت کاملی از مسافران در طول سفر به عمل بیاورد. توجه داشته باشید که آنچه سبب محبوبیت هر چه بیشتر این شرکت شده اپراتورهای فارسی زبان و پاسخگویی 24 ساعته آن می باشد. همانطور که می دانید اگر شما نتوانید حادثه رخ داده را به زبان انگلیسی کامل بیان کنید قاعدتا در دریافت هزینه های مربوطه دچار مشکل خواهد شد.

شرکت Allianz

شرکت کمک رسان Allianz

شرکت کمک رسان Allianz هم یکی دیگر از شرکت هایی است که زمینه پرداخت خسارت بیمه گزاران خارج از مرزهای کشور امکان پرداخت خسارت در سفر و همچنین به ارگان مربوطه است. قابل ذکر است که بگوییم شرکت کمک رسان Allianz فاقد اپراتور فارسی زبان است.

توجه داشته باشید که باید قبل از اینکه بخواهید بیمه مسافرتی خود را تهیه کنید از طرف سفارت آن کشور در نظر داشته باشید که کدام شرکت کمک رسان در مقصد دارای اعتبار است. به طور مثال سفارت های اتریش و دانمارک شرکت کمک رسان Allianz را تایید نمی نمایند.

شرکت REISE-SCHUTZ

شرکت کمک رسان REISE-SCHUTZ

یکی دیگر از شرکت های کمک رسان بین المللی که با ایران طرف قرارداد است، شرکت کمک رسان رایزشوتز است. این شرکت امکان پرداخت خسارت با ارگان های مربوطه را در محل حادثه فراهم آورده است. شرکت رایزشوتز دارای اپراتورهای فارسی زبان است.

شرکت EVASAN

شرکت کمک رسان اواسان

اواسان هم یک شرکت کمک رسان بین المللی است که با حمایت مسافران در سفرهای خارجی سبب می شود که آن ها احساس تنهایی ننمایند. این شرکت هم مانند دیگر شرکت های نام برده شده امکان پرداخت خسارت در محل حادثه و همچنین پرداخت خسارت به ارگان مربوطه را فراهم آورده است. توجه داشته باشید که شرکت کمک رسان اواسان یکی دیگر از شرکت های کمک رسانی است دارای اپراتورهای فارسی زبان است.

شرکت رمد

شرکت کمک رسان رمد

شرکت دیگری که در این زمینه فعالیت دارد، رمد است که امکان پرداخت خسارت در محل و همچنین پرداخت به ارگان های مربوطه را هم مهیا ساخته است. این شرکت هم دارای اپراتورهای فارسی زبان می باشد تا بیمه گزار در حین گزارش حادثه به وجود آمده برایشان دچار مشکل نشوند.

نحوه پیگیری خسارت در محل حادثه

به منظور دریافت خسارت بیمه مسافرتی پس از حادثه، بیمه گزار می بایست با شماره ای که بر روی بیمه نامه مسافرتی درج شده است تماس بگیرد، به اپراتور شرکت کمک رسان درباره نام خود، شماره بیمه نامه و مدت اعتبار آن صحبت نمایند و همچنین حادثه ای که برایشان رخ داده را هم اطلاع دهند. لازم به ذکر است که بگوییم برخی از شرکت های پیام رسان اپراتورهای فارسی زبان ندارد و لازم است که شما ماجرای حادثه را به زبان انگلیسی برای آن ها شرح دهید. همچنین برخی از شرکت های کمک رسان هم هستند که این خدمات را مسافران ارائه نمی دهند و بیمه گزار می بایست، شخصا خود هزینه ها و پیگیری ها را انجام دهد و بعد از آن با ارائه صورتحساب های پرداخت شده در سفر، هزینه خسارت های تحت پوشش بیمه مسافرتی را از کشور محل اقامت خود دریافت نمایند.

نحوه پرداخت خسارت در بیمه مسافرتی

برای دریافت خسارت بیمه مسافرتی از شرکت های کمک رسان در سفر به دو روش می شود اقدام نمود؛ در حالت اول این است که شرکت ها با ارگانی که شخص بیمه گزار برای رفع خسارت با آن سروکار دارد (نظیر بیمارستان و …) ارتباط برقرار کند و هزینه های مربوط به خسارت را به طور مستقیم به آنجا واریز نماید. به طور مثال اگر بیمه گزاری در سفر دچار آسیب جسمی شود و او را به بیمارستان منتقل نمایند، شرکت کمک رسان هزینه درمان او را مستقیم با بیمارستان حساب می کند.

دیگر حالتی که برای دریافت هزینه های مربوط به خسارت صورت می گیرد این است، شخص بیمه گزار تمام هزینه های شخصا پرداخت کند و با ارائه مدارک مربوط به شرکت های کمک رسان یا شرکت بیمه مورد نظر در کشور مقصد اقدام به دریافت هزینه های خود بنمایند. مدارکی که باید ارائه دهد نیز شامل بیمه نامه و صورتحساب هایی پرداخت شده ای که مورد تایید ارگان های مربوطه باشد، نیز می شود.

مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه مسافرتی

مدارک عمومی لازم جهت تشکیل پرونده و بررسی دریافت خسارت بیمه مسافرتی:

1- تصویر بیمه نامه

2- تصویر بلیط رفت

3- تصویر صفحه اول پاسپورت

4- تصویر ویزا

5- تصویر مهر ورود و خروج از کشور ایران (مندرج در پاسپورت)

توجه داشته باشید که بیمه گزار محترم می بایست با همراه داشتن نسخه اصلی تمامی مدارک برای پرداخت خسارت ضروری می باشد.

از بیمه شده محترم تقاضا می شود راه های ارتباطی با خود را از جمله شماره تماس در ایران و هنگام سفر به همراه هرگونه درخواستی ذکر بفرمایید.

از بیمه شده گرامی تقاضا می شود شماره پرونده خود را که پس از اعلام خسارت تلفنی و یا ایمیل به ایشان از طرف شرکت کمک رسان ایران اختصاص داده شده، در هنگام ارسال تصاویر مدارک درخواستی یا ارسال هرگونه پیامی، در قسمت SUBJECT ایمیل لحاظ نمایند.

  • برای اطلاع از مزایا ، شرایط و استثنائات بیمه نامه خود حتما دفترچه بیمه نامه و بیمه نامه صادر شده خودتان را با دقت مطالعه بفرمایید.
  • بیمه گزاران محترم لازم است تا تمامی مدارک خود را از سفر به ایران بیاورید.
  • حداکثر زمان لازم برای دریافت خسارت و بررسی پرونده شما هفت روز است. بررسی پرونده های مربوط به خسارت پس از مهلت ذکر شده، منوط به موافقت شرکت بیمه گر می باشد.

نقش شرکت کمک رسان چیست؟

یکی از سوالات بی پاسخی که در بین عموم مردم وجود دارد این است که نقش شرکت های کمک رسان در بیمه مسافرتی چیست؟

سوال کاملا به جایی است و برای پاسخ به آن باید گفت شرکت های بیمه در خارج از کشور هیچ شعبه ای ندارند و از همین رو هر کدام از این بیمه های کشور با یک یا تعداد شرکت کمک رسان قرارداد دارند تا برای کمک رساندن به مسافران در سفرهای خارجی بتوانند اقدام نمایند و در صورت بروز هر گونه مسئله ای به کمک مسافران برسند.

نکته حائز اهمیتی که در خصوص شرکت های کمک رسان این است که دارای اپراتورهای فارسی زبان هستند. برخی از این شرکت ها حتی دارای اپراتورهای فارسی زبان هستند و برخی هم فاقد آن هستند. تصور کنید شما در یک سفر هستید و دچار حادثه شدیدی شده اید، در این شرایط شما می بایست با شماره شرکت های کمک رسانی که بیمه مورد نظرتان با آن طرف قرارداد است تماس بگیرید و حادثه پیش آمده را برای وی شرح دهید.

توجه داشته باشید که اگر شرکت کمک رسان اپراتور فارسی نداشته باشد و شما نتوانید به طول کامل حادثه پیش آمده را برای آن ها توصیف کنید هیچ کمکی ممکن است شامل حالتان نشود. پس از اگر اپراتور فارسی زبان نداشتد حتما سعی کنید حادثه را فردی که به زبان انگلیسی تسلط دارد برای آن ها شرح دهد.

حداکثر تعهدات پوشش های بیمه مسافرتی چقدر است؟

برای توصیف سقف تعهدات بیمه مسافرتی باید بگوییم که حداکثر تعهدات مالی شرکت بیمه ای مورد نظر در برابر هزینه خسارات وارد شده است . برای مثال اگر سقف تعهداتی که مربوط به پوشش درمان می شود 50 هزار یورو باشد در صورت بروز صدمات جسمانی برای بیمه گزار در مدت اعتباری که بیمه دارد، بیمه در مجموع تا حدود 50 هزار یورو هزینه خسارت را مطابق با بیمه نامه به فرد خسارت دیده پرداخت می کند.

لازم به ذکر است که هر چه سقف تعهداتی که بیمه مسافرتی ارائه می دهد بالاتر باشد بیشتر به نفع مسافر خواهد بود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8615

به "راهنمای کامل دریافت خسارت از بیمه مسافرتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل دریافت خسارت از بیمه مسافرتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید