دانشگاه ها از ظرفیت نشست تبادل علم و فناوری استفاده نمایند

به گزارش بلاگ پو، دبیر اجرایی ششمین نشست استپ گفت: ششمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی فرصت مناسبی برای مراکز علمی و دانشگاه های ایران است تا بتوانند از ظرفیت حضور دانشمندان سراسر جهان استفاده نمایند.

دانشگاه ها از ظرفیت نشست تبادل علم و فناوری استفاده نمایند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محمد مهدی جعفری دبیر اجرایی ششمین نشست استپ در نشست خبری تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی که صبح امروز در صدا و سیما برگزار گردید گفت: این نشست در 6 محور برگزار می گردد که می توان به همکاری علمی در دنیا اسلام، تامین اقتصادی علم و فناوری، ارتباطات، بانوان و علم و فناوری ، همبست آب و انرژی و سلامت اشاره نمود که در این رابطه دانشمندان 57 کشور اسلامی حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: روسای دانشگاه ها ، سازمان های پشتیبانی علم و فناوری و دانشکده ها که در موضوع فناوری فعالیت می نمایند می توانند در این نشست از ظرفیت و آخرین اطلاعات علم و فناوری در دنیا استفاده نمایند به طوری که در این مراسم 37 رئیس دانشگاه از 16 کشور شرکت خواهند کرد. این در حالی است که کشورهای ترکیه، اندونزی، پاکستان، مالزی نماینده هایی از بهترین دانشگاه هایشان دعوت شده اند. به طور مثال دانشگاه آکسفورد که رتبه زیر 30 را دارند در این مراسم حضور خواهند داشت.

جعفری ادامه داد: از آنجایی که حوزه ارتباطات علم تاکنون مغفول مانده است نشست تبادل علم و فناوری می تواند در این حوزه گام های خوبی را بردارد و در حوزه ارتباطات علمی بخصوص خبرنگاری علمی پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.در واقع در این مراسم بسیاری از اندیشمندان و صاحبنظران در حوزه ارتباطات می توانند از ظرفیت سایر کشورها نهایت استفاده را ببرند.

عضو هیات مدیره پژوهشکده سیاست گذاری و تحلیل راهبردی آیندگان توضیح داد: در ششمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری کشورهای اسلامی هفت دانشگاه برتر ایران مشارکت مستقیم دارند که می توان به دانشگاه های الزهرا، شریف، علوم پزشکی، امام صادق و صدا و سیما اشاره نمود. به طوری که هریک از این دانشگاه ها به طور مجزا نشست های تخصصی را با حضور دانشمندان برتر کشورهای اروپایی برگزار خواهند کرد.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های نشست علم و فناوری این است که چهار مرکز تحقیقاتی کشور به نام های پژوهشگاه نفت، پژوهشگاه مواد و انرژی، پژوهشگاه زیست و فناوری و پژوهشگاه مرکز تحقیقات مخابرات نیز نشست های تخصصی را در حوزه فعالیت هایشان برگزار می نمایند. این در حالی است که کارگروه های علمی در هر یک از نشست ها تشکیل می گردد.

وی در خاتمه گفت: نشست ششم تبادل علم و فناوری کشورهای اسلامی با 100 سخنرانی علمی برگزار می گردد به طوری که برگزاری جلسات خصوصی همراه با مهمانان خارجی از جمله برنامه های این نشست است که در آن بحث های علم و فناوری مورد آنالیز قرار می گیرد.

انتهای پیغام/

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14199

به "دانشگاه ها از ظرفیت نشست تبادل علم و فناوری استفاده نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها از ظرفیت نشست تبادل علم و فناوری استفاده نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید