دانشجویان شریف رتبه اول طراحی هواپیما را کسب کردند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، تیم ShadX از دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف، پس از 9 ماه کوشش پیروز به کسب مقام اول در مسابقات بین المللی هوانوردی و فضانوردی آمریکا (AIAA) در بخش طراحی هواپیما در رده graduate شد.

دانشجویان شریف رتبه اول طراحی هواپیما را کسب کردند

همچنین مینا فتحی از دانشجویان دانشکده مهندسی هوافضا که به صورت انفرادی در این مسابقات شرکت نموده بود، پیروز به کسب مقام اول در بخش مسابقات Undergraduate Individual Aircraft Design شد.

بر اساس این گزارش، سال جاری سومین سالی است که در مسابقات طراحی هواپیما، تیمی از دانشگاه صنعتی شریف پیروز به کسب مقام شده است. همچنین این نخستین باری است که دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف توانستند رتبه های نخست سه بخش از این مسابقات را به خود اختصاص دهند.

تیم ShadX به سرپرستی محمد باقر ملائک پیروز شدند، طرح خود را به نام اسپریچو (در گویش کرمانی به معنی پرستو) در قالب گزارش آماده و در سایت مسابقات ثبت نموده و در نهایت پیروز به کسب مقام اول در این مسابقات شدند.

اعضای تیم ShadX از دانشجویان کارشناسی و ارشد مهندسی هوافضا بوده اند که عبارتند از محمدحسن ثابتی، محمدمهدی محمدی، علیرضا اکبری، حسین اکبری، محدثه قاسمی، زهرا ساعدی، محمد علیزاده، یاسمین کرمیان و محمدرضا نجفی و فرید رسولی (سرگروه تیم) و سیدرضا فتاحی معصوم (advisor)

هدف اعضای تیم از شرکت در این مسابقات محک زدن اطلاعات و آموخته های خود در سطح بین المللی و مواجهه با چالش های بروز طراحی هواپیما در جهان بوده است. این تیم کار خود را در شهریور سال 97 شروع نموده و خاتمه پیروز به ارسال پروپوزال خود در 20 اردیبهشت سال 98 شد.

موضوع مسابقات طراحی هواپیمای 2018-2019 AIAA، طراحی یک پرنده 4 نفره (بدون خلبان) و تمام الکتریکی با قابلیت بلند شدن و نشستن عمودی بوده (E-VTOL) که از طرح ها و چالش های بروز جهانست و تنها محدود شرکت های بزرگی در جهان از جمله بوئینگ و ایرباس تاکنون پیروز به ساخت طرح اولیه این هواپیما شده اند.

در بخش اول تیم شدکس به امکان سنجی طرح های اولیه این پرنده و آنالیز نحوه عملیات آن بر روی شهرها پرداخت و با استفاده از داده های در دسترس به الگوریتمی برای قرار دادن ایستگاه های مربوطه در سطح شهر رسید.

با آنالیز حالت های مختلف برای پرنده عمود پرواز در نهایت تیم ShadX طرح برنده خود را انتخاب کرد. در این طرح هواپیما شامل 8 موتور به قطر 34 اینچ بوده که پس از بلند شدن عمودی 4 تا از موتورهای نوک بال چرخیده و در حالت عمودی قرار خواهد گرفت و پرنده پرواز عادی خود را انجام خواهد داد. سپس در هنگام نشستن مجدد این 4 موتور چرخیده و در حالت افقی در می آید و پرنده به یاری 8 موتور خود خواهد نشست.

طراحی داخلی این پرنده به صورتی انجام شد که در 5 سال اولیه عملیاتی آن، اسپریچو یک خلبان و سه مسافر خواهد داشت و در این مدت سیستم Autonomous در فاز یادگیری خود خواهد بود و پس از آن خلبان حذف شده و پرنده به شکل 4 نفره بدون خلبان پرواز خواهد نمود.

وزن برخاست اسپریچو 1950 کیلوگرم، طول آن 7.6 متر و ارتفاع آن 3.6 متر میباشد. این پرنده برای پرواز در ارتفاع های 1500و 2500 و 3500 تا حداکثر برد 100 مایل بر روی شهرها طراحی شده است. درب های به سمت بالا باز شده تا سوار و پیاده شدن مسافر نیز به سهولت انجام گیرد.

مینا فتحی نیز که به صورت انفرادی در این مسابقات شرکت نموده بود، با هدایت های دکترملائک عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی هوافضا پیروز به کسب مقام اول در بخش مسابقات Undergraduate Individual Aircraft Design شد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11391

به "دانشجویان شریف رتبه اول طراحی هواپیما را کسب کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان شریف رتبه اول طراحی هواپیما را کسب کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید