خبرنگاران روز ملی هنرهای نمایشی زیر سایه شیوع کرونا

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- گسترش شیوع ویروس کرونا در آخرین ماه سال بسیاری فعالیت های فرهنگی و هنری جامعه را تحت الشعاع قرار داد که برنامه روز ملی هنرهای نمایشی سال 99 نیز از این شرایط مستثنی نماند.

خبرنگاران روز ملی هنرهای نمایشی زیر سایه شیوع کرونا

هفتم فروردین به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی از سال 96 در تقویم شمسی ایران از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثبت رسید و به این ترتیب تا به امروز سه جشن به مناسبت این روز در سراسر کشور همزمان در میانه ایام نوروز برگزار می گردد. علی نصیریان نخستین هنرمند پیشکسوتی است که در سال اول برگزاری این روز تئاتری پیغامی نوشت و در سال 97 نیز جمشید مشایخی پیغام دومین روز برای هنرهای نمایشی را نگاشت و سال جاری نیز محمد علی کشاورز هنرمند باسابقه این عرصه دست به قلم شد تا در این روز ملی از این بزرگان به یادگار بماند.

طی سه سال گذشته برنامه های جشنی از جمله تئاترهای خیابانی و برنامه های مختلف در سراسر کشور برای این روز برگزار گردید اما در پیشواز از چهارمین سال برگزاری روز ملی هنرهای نمایشی شیوع گسترده ویروس کرونا شرایط را تغییر داده است و به دلیل ممنوعیت تجمعات، محدودیت هایی برای تردد و خانه نشینی برای حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به این بیماری جدید، این روز نیز تحت الشعاع شرایط جامعه قرار خواهد گرفت.

به همین دلیل شهرام کرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی ها از ماه گذشته برای هنرهای نمایشی گفت: پیش بینی هایی برای برگزاری این روزی که متعلق به تئاتر است صورت گرفته بود اما در این روزها بحران شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت های فردی، اجتماعی و هنری را در جامعه تحت الشعاع قرار داده است.

وی اضافه کرد: در این وضع جدید جامعه و الزام رعایت محدودیت های اعلام شده، برای جشن روز ملی هنرهای نمایشی تصمیمات جدیدی در حال شکل گیری است و مشاوره در جلساتی با کارشناسان در این زمینه، راه کارهایی به تناسب این شرایط برای برگزاری روز ملی هنرهای نمایشی پیشنهاد شده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی با اظهار امیدواری برای بازگشت به شرایط عادی در سریع ترین زمان گفت: در غیر این صورت برنامه هایی به تناسب شرایط موجود خواهیم داشت؛ زیرا این روز متعلق به خانواده تئاتر است هنری که در میان ایرانیان و جهانیان اصالت و ارزش دارد و اهمیت به سزایی برخوردار است.

تئاتری ها برای عبور از روزهای بحران کوشش می نمایند

کرمی با اشاره به اینکه این روزها همه جامعه تئاتری و هنرمندان درگیر بحران ویروس کرونا هستند تاکید نمود: بسیار مایه خوشحالی است که جامعه تئاتری با احساس وظیفه و تکلیف با همگرایی کنار مردم هستند.

در روزهای مواجهه با ویروس کرونا شاهد دعوت هنرمندان برای مشارکت در مبارزه با این بیماری و فعالیت های عملی از جمله یاری به نیازمندان تهران و دیگر شهرهای ایران هستیم و حتی عده ای از هنرمندان این عرصه با اجراهایی در فضای مجازی انجام داده اند اقدام به سرگرمی و راه کارهای گذر از بحران اقدام نموده اند .

کرونا و آخرین اطلاعات پیرامون آن

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (چهارشنبه) گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 958 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به 9 هزار نفر افزایش یافت.

خوشبختانه تا به امروز دو هزار و 959 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 بهبود یافته و ترخیص شده اند.

کیانوش جهانپور گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 63 نفر از مبتلایان جدید کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 354 مورد رسید.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تا به امروز به حدود 50 کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته و تا کنون جان هزاران نفر را گرفته است.

پزشکان توصیه می نمایند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21721

به "خبرنگاران روز ملی هنرهای نمایشی زیر سایه شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روز ملی هنرهای نمایشی زیر سایه شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید