حمله گسترده پهپادی نیرو های یمنی به فرودگاه نجران عربستان

به گزارش بلاگ پو، یگان پهپادی ارتش یمن گفت فرودگاه نجران واقع در جنوب غربی عربستان سعودی را هدف قرار داده است.

حمله گسترده پهپادی نیرو های یمنی به فرودگاه نجران عربستان

به گزارش به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یگان پهپادی ارتش یمن خاطرنشان کرد فرودگاه نجران واقع در جنوب غربی عربستان سعودی را هدف قرار داده است.

شبکه الراستاه یمن شامگاه پنجشنبه به نقل از این یگان گزارش داد حمله پهپادی امشب به این فرودگاه گسترده بوده و در آن چند پهپاد تهاجمی از نوع قاصف 2 کی به این فرودگاه حمله کردند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو های مسلح یمن در این ارتباط گفت حمله پهپادی امشب به نجران، آشیانه های جنگنده های سعودی را هدف قرار داده و بر اثر این حملات، پرواز ها به این فرودگاه و بالعکس متوقف شده است.

او این حمله و حملات مشابه آن در ماه های گذشته را پاسخ مشروع یمن به جنایت های ائتلاف سعودی در یمن و محاصره این کشور دانست و تأکید کرد توقف حملات پهپادی و موشکی به داخل خاک سعودی، منوط به این است که جنگ علیه یمن و محاصره چند ساله این کشور خاتمه یابد.

:

این دومین حمله ارتش یمن به فرودگاه های عربستان سعودی در کمتر از 24 ساعت است. یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن صبح پنجشنبه خاطرنشان کرد فرودگاه بین المللی ابها را برای دومین بار با موشک کروز قدس 1 هدف قرار داده است.

مبارزان یمنی طی پنج سال جنگ همزمان با دفاع زمینی در برابر دشمن متجاوز، آرام آرام تجهیزات پهپادی و موشکی خود را توسعه دادند. پهپاد های صماد 3، صماد 1 و قاصف و موشک های قدس 1، قاهر، بدر، و برکان 2 و 3 از جمله تازه ترین دستاور های نظامی مبارزان یمنی است.

عربستان سعودی فروردین 94 به همراه 34 کشور ریز و درشت عربی و با حمایت آمریکا و غرب به یمن حمله کرد. محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی مدعی شد ائتلاف سعودی با عملیات توفان پایدار ظرف 3 هفته انقلابیون یمنی را شکست می دهد و عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن را دوباره به قدرت بازمی گرداند.

در پنج سال گذشته ائتلاف سعودی-اماراتی همه راستا های امدادرسانی به میلیون ها غیرنظامی را مسدود نموده و هم اکنون 22 میلیون یمنی نیازمند یاری های انسان محبت آمیز هستند. حتی سازمان های حقوق بشری بین المللی نیز اجازه یاری رسانی به مردم یمن را ندارند.

نزدیک به 16 هزار یمنی مستقیماً در جنگ شهید شده ، 18 هزار بیمار به علت محاصره هوایی و کمبود های پزشکی جان باخته و بیش از 24 هزار نفر نیز مجروح شده اند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11630

به "حمله گسترده پهپادی نیرو های یمنی به فرودگاه نجران عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله گسترده پهپادی نیرو های یمنی به فرودگاه نجران عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید