حضرتی : عملکرد شناگران در قهرمانی آسیا خوب بود، می جنگیم تا استخر بگیریم!

به گزارش بلاگ پو، سرمربی تیم ملی شنای ایران از عملکرد شاگردانش در رقابت های قهرمانی آسیا 2019 هند اعلام رضایت کرد و گفت: متاسفانه الآن برای برگزاری اردوها می جنگیم تا استخر بگیریم و این موضوع در حالی است که اگر در شنا پیشرفت می خواهیم باید نگاه ها به این رشته تغییر کند.

حضرتی : عملکرد شناگران در قهرمانی آسیا خوب بود، می جنگیم تا استخر بگیریم!

خشایار حضرتی در گفت و گو با خبرنگاران، درباره عملکرد شناگران ایران در رقابت های قهرمانی آسیا 2019 هند شرح داد: به نظرم کسب یک مدال نقره و 3 مدال برنز عملکرد خوبی بود که شناگران ایران از خود به جای گذاشتند. خصوصا علی جعفری که با وجود سن کم، رکوردهای خوبی را خصوصا در ماده 1500 متر به نام خود ثبت کرد که سال ها دست نخورده باقی مانده بود. دیگر شناگران ما نیز با توجه به همه کمی ها و کاستی ها در امکانات کشوری عملکرد خوبی داشته و رکودهای قابل قبولی را ثبت کردند.

او اضافه نمود: همه شناگران ما از جمله بنیامین قره حسنلو، سینا غلام پور و علیرضا یاوری نزدیک به رکوردهای خود شنا کردند و از آن ها رضایت داریم، اما گاها شرایط موجود باعث شد به مدال نرسند. انصاری 12 روز قبل از مسابقات در تمرینات از ناحیه کتف که یک مصدومیت قدیمی است احساس درد کرد و دو روز هم به دلیل درگذشت مادر بزرگش تمرینات را از دست داد. به دلیل آسیبی که داشت، کار برای او سخت شد، اما باز هم خوب شنا کرد و اگر در 50 متر پروانه فینیشینگ خوبی داشت به مدال طلا یا نقره می رسید.

مربی تیم ملی شنای ایران در خصوص یاوری نیز اظهار کرد: او در 200 متر آزاد بسیار خوب آغاز کرد و عملکرد قابل توجهی داشت، اما اگر در تقسیم بندی اندکی بهتر عمل می کرد قطعا به مدال می رسید. دلیل این اتفاق هم نبود مسابقات تدارکاتی بود که اگر چند مسابقه شرکت می کردیم قطعا در بحث تقسیم بندی مسئله ای وجود نداشت. با این حال عملکرد خوبی داشت و از شنای او راضی هستم.

او همچنین درباره برگزاری مسابقات در استخر رو باز، اظهار کرد: مدت زمان زیادی بود که در استخر رو باز مسابقه نداده بودیم و همین موضوع تا حدودی روی عملکرد بازیکنان تاثیر داشت. نوع آب و هوا در این استخرها متفاوت است و دما حدود 28 درجه بود. گاها شاهد وزش باد بودیم که شناگران ما با چنین شرایطی آشنایی کافی نداشتند، چنین آب و هوایی برای کشورهای جنوب شرقی آسیا عادی است. ضمن اینکه ما استخر آزادی را هم تقریبا 2 ماه و نیم در اختیار نداشتیم.

سرمربی تیم ملی شنای ایران در خصوص انتظارات بالا از سینا غلام پور به دلیل تمرین در خارج از کشور، اظهار کرد: سینا نسبت به گذشته عملکرد بهتری داشت، اما برای اینکه یک شناگر با تمرینات جدید خود هماهنگ گردد به یک سال زمان احتیاج دارد. اگر او دچار گرفتگی عضلات نمی شد می توانست رکورد بهتری را در 50 متر ثبت کند. از نظر بدنی شرایط خیلی خوبی داشت. با این حال گاها یک روز، روز ورزشکار نیست. ضمن اینکه به دلیل تمرینات او در خارج از کشور فشار روانی روی غلام پور زیاد بود و همین موضوع تاثیر منفی روی او داشت.

او در پاسخ به این سوال که آیا شناگران ایران شانسی برای کسب سهمیه المپیک دارند؟ شرح داد: هدف ما برای کسب سهمیه مسابقات آبان، تیر و اسفند ماه است. شنا مانند کشتی و دیگر رشته های انفرادی نیست که با پیروزی در رقابتهای دنیای کسب سهمیه کنیم، باید تایم مورد نظر را در مسابقات زیر نظر فینا کس کنیم تا به المپیک برسیم. من فکر می کنم اوج آمادگی شناگران ایران اسفند ماه باشد، شانس اینکه دو سهمیه ورودی B را کسب کنیم وجود دارد.

حضرتی درباره اختلاف سطح شنای ایران با شنای دنیا، اظهار کرد: نمی توان گفت 2 یا 10 سال عقب هستیم، شاید بتوانیم با عملکردی خوب در کمتر از دو سال به سطح اول دنیا برسیم، اما برای این کار احتیاج است که اقدامات مثبتی صورت بگیرد. بهتر است مسئولان ورزش کشور حداقل روزانه سه ساعت از تایم استخرهای سطح کشور را به قهرمان پروری اختصاص دهند. متاسفانه ما الآن برای تمرینات تیم ملی شنا باید با چند فدراسیون و شرکت توسعه وارد جنگ شویم تا یک استخر را به ما بدهند و اردوها را پیگیری کنیم. برای اینکه پیشرفت کنیم احتیاج است نگاه ها به این رشته تغییر کند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12718

به "حضرتی : عملکرد شناگران در قهرمانی آسیا خوب بود، می جنگیم تا استخر بگیریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضرتی : عملکرد شناگران در قهرمانی آسیا خوب بود، می جنگیم تا استخر بگیریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید