حذف از گردونه جهانی بخاطر ضعف درجدول خوانی!

به گزارش بلاگ پو، کیانوش رستمی با 3 بار ناکامی در مهار وزنه 180 کیلوگرمی در حرکت یکضرب ناباورانه از گردونه جهانی ورقابت دسته 96 کیلوگرم حذف شد.

حذف از گردونه جهانی بخاطر ضعف درجدول خوانی!

رضاعباسپور:بی تردید به جرات می توان گفت رقابت دسته 96 کیلوگرم رقابت های جهانی 2019 با توجه به حضور ستاره های رکوردار وزنه برداری جهان و المپیک یکی از جذاب ترین رقابت های برگزار شده در این دوره از مسابقات بود. رقابتی که در آن بجز کیانوش رستمی و سید ایوب موسوی 2 نماینده وزنه برداری ایران 9 وزنه بردار سرشناس و صاحبنام دیگر از کشورهای قطر، قزاقستان، چین،روسیه، گرجستان، ترکیه،قرقیزستان، کلمبیا و کانادا هم حضور داشتند. اما در نهایت حذف ناباورانه کیانوش رستمی بخاطر ناهماهنگی او با برادرش در مورد جدول خوانی مسابقه در پشت صحنه، باعث شد تا همین گاف ساده و پیش پا افتاده باعث حذف رستمی و ضربه تیمی مهلکی از نظر تیمی به ایران گردد. کیانوش رستمی در رقابت های جهانی با دست خودش باعث حذفش از گردونه جهانی شد. او با تک روی های فردی و غرورمخربی که داشت به همین سادگی به ژوری این اجازه را داد تا ذهن او را بهم ریخته و در انتخاب وزنه او را روی تخته باچالشی جدی دست به گریبان کند. چالشی که در نهایت باردیگر برای او به جای مدال طلای جهان، اوت شدن از گردونه جهانی را به ارمغان آورد.

رستمی حذف شد، موسوی نهم

سید ایوب موسوی نماینده جوان کشورمان که در رقابت های جهانی 2017 آمریکا برای کشورمان صاحب نشان برنزجهان شده بود، آغازگر این مسابقات در حرکت یکضرب بود. موسوی در نخستین حرکت یکضربش از پس وزنه 167 کیلوگرمی بر نیامد. ملی پوش آبادانی تیم ملی وزنه برداری ایران اما در حرکت دوم خود با مهار وزنه 168 کیلوگرمی یک کیلو بالاتر از وزنه قبلی خود را به خوبی بالای سرش به پرواز درآورد تا بعد از دریافت سه چراغ سفید در این حرکت با انگیزه بیشتری برای رفتن پشت وزنه انتخابی خود در سومین حرکت یکضربش خود را در سالن گرم کن مهیا کند.کادرفنی بعد از اینکهاز ماندن موسویدر جدول حرکت یکضرب خیالشان راحت شد، برای موسوی در سومین حرکت یکضربش وزنه 173 کیلوگرمی را انتخاب کردند.اماایوب موسوی که معین بود خیلی سرحال نیست در مهار این وزنه هم ناکام ماند تا همان وزنه 168 کیلوگرمی برای او در حرکت یکضرب ثبت گردد. تیان تائو بخت نخست قهرمانی و رکوردار دوضرب این وزن نیز در جرکت نخست یکضرب خود از پس وزنه 175 کیلویی بر نیامد، اما ریواس کلمیایی و فارس قطری قبل از او هر دو اولین وزنه های انتخابی یکضرشان یعنی وزنه های 175 و 174 کیلویی را مهار کردند. تیان تائو در حرکت دوم یکضرب خود نیز در مهار وزنه 175 کیلوگرمی ناکام ماند تا کیانوش رستمی یکی نماینده شایسته کشورمان خیالش از بابت یکه تازی در این رقابت و کسب مدال های خوش رنگ آسوده تر از قبل گردد.

نکته عجیب و باورنکردنی در رقابت یکضرب وزنه برداران 96 کیلویی بنداز بنداز زیاد و پشت سرهم مدعیان کسب مدال و سکوی قهرمانی در این وزن بود. فاجعه قضاوت داوران و هیات ژوری مسابقات زمانی بود که کیانوش رستمی با خیالی آسوده بخاطر وزنه ای که برای اولین حرکتش انتخاب نموده بود (وزنه 179کیلوگرمی) ملی پوش کشورمان را درحالی که آماده وزنه زدن بود و روی تخته حاضر شده بود را دوباره به پایین و سالن گرم راهنمایی کردند با این استدلال که نوبت سوم وزنه بردار قطری ها (فارس الباخ) است. وزنه برداری که او را لای پر قو به تایلند رسانده بودند تا با نفوذ جلود دبیرکل فدراسیون جهانی قهرمانی را دو دستی تقدیم این وزنه بردار قطری نمایند. همین مکث بی موقع ذهن کیانوش رستمی را به هم ریخت و به اجبار او وزنه 180 کیلوگرمی را که یک کیلو بالاتر از چیزی بود که می خواست برای حرکت اولش انتخاب کرد.

همین وزنه ناخواخسته یعنی وزنه 180 کیلوگرمی کار دست ملی پوش کشورمان داد و باعث شد کیانوش رستمی بخاطر عصبانیتی که از ژوری و قضاوت ناعادلانه آنها داشت 3 بار در مهار این وزنه که بهگربه سیاهش تبدیل شده بود گوی و میدان را ببازد و با ناکامی در مهار وزنه 180 کیلوگرمی ناباورانه باردیگر از گردونه رقابت های جهانی حذف شده و ضربه مهلکی به قرار دریافت تیم ملی وزنه برداری ایران روی یکی از سکوهای قهرمانی وارد کند.

رستمی بعد از ناکامی در سومین حرکت یکضرب خودمقابل هیات ژوری ایستاد و به آنها گفت:باعث و بانی حذف من در این رقابت ناعادلانه شما هستید و باید جوابگوی خداوند باشید بخاطر این بی عدالتی که در حق من روا داشتید.

با حذف رستمی در حرکت یکضرب، چشم امید تیم ملی وزنه برداری به سید ایوب موسوی در حرکت دوضرب و مجموع ماند تا او حداقل از این رقابت عجیب و غریب برای تیم ملی وزنه برداری ایران که در کورس قهرمانی واقع شده است امتیاز یا مدال کسب کند.

در این حرکت وزنه بردار گرجستان با ثبت وزنه 181 کیلوگرم طلایی شد. تیان تائوی چینی با مهار وزنه 180 کیلوگرم نقره ای شد و در نهایت وزنه بردار جوان و جنگنده کلمبیایی ها با ثبت وزنه 179 کیلوگرم در صندلی سوم جهان نهاده شد و نشان برنز یکضرب را به گردن آویخت. سید ایوب موسوی هم در صندلی نهم یکضرب نهاده شد.

موسوی برنز گرفت، تائو قهرمان شد

حذف کیانوش رستمی از رقابت های جهانی 2019 وزنه برداری دردسته 96 کیلوگرم و درخشش تائوی چینی واقعا خلاء حضور سهراب مرادی ستاره مصدوم کشورمان در این رقابت را بیشتر از همواره برای کاروان وزنه برداری اران در تایلند نمایان کرد. در رقابت دوضرب اگرچه سید ایوب موسوی که اینجا در تایلند اصلا مثل قبل سرحال نبود پیروز شد در حرکت دوضرب با ثبت وزنه 214 کیلوگرمی صاحب تک نشان برنز جهان در این حرکت شد، اما او در نهایت با ثبت مجموع 382 کیلوگرم در صندلی پنجم جهان نهاده شد.

درحرکت دوضرب وقتی مدعیان این وزن خیالشان از بابت حذف رستمی آسوده شد، رقابتی جذاب برای کسب مدال های طلا و نقره دوضرب و مجموع جهان داشتند. رقابتی که در نهایت با قهرمانی تیان تائوی چینی و ثبت وزنه های 230 کیلوگرم در دوضرب و 410 کیلوگرم مجموع تمام شد. بعد از تائوی چینی به ترتیب فارس الباخ قطری با مهار وزنه 224 کیلوگرمی در دوضرب و مجموع 402 کیلوگرم صاحب دو نشان نقره و عنوان نایب قهرمانی جهان در دسته 96 کیلوگرم شد.

وزنه بردار گرجستان نیز با مجموع 394 کیلوگرم صاحب سکوی سومی مسابقات جهان در دسته 96 کیلوگرم شد. او در دوضرب با ثبت وزنه 213 کیلوگرمی بعد از موسوی در صندلی چهارم نهاده شد.

حواشی مسابقه دسته 96 کیلوگرم:

*تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری در سالن مسابقه حضور داشت و از نزدیک شاهد رقابت وزنه برداران این دسته بود.

*اعتراض رستمی به ژوری مسابقه بعد از حذفش از گردونه جهانی احتمالا برای او تبعاتی را بدنبال خواهد داشت.

*فارس الباخ جوان خوش آتیه قطری ها هر بار که روی تخته مسابقه می آمد با تشویق عجیب و غریب تماشاچیان پشت وزنه قرار می گرفت.

*چینی ها قطعا با درخشش تیان تائو و قهرمانی او در دسته 96 گکیلوگرم قهرمان بلامنازع این دوره از رقابتهای جهانی خواهند بود.

*کیانوش رستمی بعد از حذف از گردونه جهانی در حرکت یکضرب در حالی که او برای حضور در تک حرکت دوضرب مجوز وزنه زدن داشت، با اعلام اینکه از ناحیه آرنج دست دچار آسیب دیدگی شده کلا از ادامه مسابقه و رقابت در دوضرب انصراف داد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12518

به "حذف از گردونه جهانی بخاطر ضعف درجدول خوانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف از گردونه جهانی بخاطر ضعف درجدول خوانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید