ثبت تصاویر آتش بازی فضایی توسط تلسکوپ هابل

به گزارش بلاگ پو، تلسکوپ فضایی هابل تصویر جدیدی را به ثبت رسانده که در آن حباب هایی از نور چند ستاره در حال انفجار ثبت شده که منظره ای زیبا شبیه آتش بازی را به وجود آورده است.

ثبت تصاویر آتش بازی فضایی توسط تلسکوپ هابل

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از ان بی سی نیوز، محققان ناسا پیروز به کشف ستاره هایی بسیار دور شده اند و تصویر آنها در زمان انفجار را که به شکل گیری هاله ای قرمز رنگ، سفید و آبی انجامیده، ثبت نموده اند.

ستاره های یادشده 5 میلیون بار درخشان تر از خورشید بوده و عکسی که ناسا از آنها تهیه نموده دو حباب نور را نشان می دهد که از یک مجموعه ستاره ای موسوم به اتا کارینا ساطع شده اند. ستاره های یادشده 7500 سال نوری از کره زمین فاصله دارند.

ستاره شناسان دو ستاره را در مجموعه ستاره ای اتاکارینا شناسایی نموده اند که چگالی آنها به ترتیب 50 و 250 برابر کره زمین بوده و با توجه به برآوردهای به عمل آمده گاز و گرد و خاکی که در اطراف آنها در تصویر مشاهده می گردد مربوط به سال 1837 میلادی است و بعد از گذشت حدود 170 سال این تصاویر به دست بشر رسیده است. این دو ستاره تا 18 سال بعد از این تاریخ از جمله درخشان ترین اشیای قابل مشاهده در آسمان بوده اند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8673

به "ثبت تصاویر آتش بازی فضایی توسط تلسکوپ هابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت تصاویر آتش بازی فضایی توسط تلسکوپ هابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید