تیراژ روزنامه های چین هم 50 درصد کاهش یافته است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، در روزهایی که بیشتر نشریات کاغذی در ایران و به ویژه روزنامه های سراسری، با مسائل جدیدی در زمینه تامین کاغذ مورد نیازشان روبه رو می شوند و ناچارند به شیوه های مختلف، از قبیل کاهش ضمائم خود یا تعداد صفحاتشان، انتشار به صورت برخط و تعدیل نیرو و کم کردن از تعداد خبرنگارانشان و... کنترل اوضاع بُغرنج فعلی را همچنان در دست داشته باشند، اخباری هم که از آن طرف خاور دور به گوش می رسد، گویای وضعیتی نسبتاً مشابه با اینجاست.

تیراژ روزنامه های چین هم 50 درصد کاهش یافته است

وانگ دونگ می دبیر اجرایی انجمن صنفی روزنامه نگاران چین درباره وضعیت انتشار روزنامه ها در این کشور پس از بحران دنیای کاغذ که دامن مطبوعات ایران را هم گرفته است، به خبرنگاران می گوید: ما هم مثل شما با این معضل دنیای روبرو هستیم به طوری که در سال گذشته نسبت به دو سال قبل، تیراژ روزنامه ها در چین تا حدود 50 درصد پائین آمد و این روند همچنان ادامه دارد.

دبیر اجرایی انجمن صنفی روزنامه نگاران چین در عین حال تاکید می نماید که: روزنامه های بزرگ چین در سال های اخیر با مسائل زیادی در زمینه عرضه به مخاطبان روبه رو هستند ولی ما روزنامه نگاران چینی معتقدیم که روزنامه ها هرگز از بین نمی روند چرا که همواره آنها هستند که ناقل اصلی اخبار به شمار می روند.

دونگ می ادامه می دهد: نشست هایی که میان مدیران و مسئولان روزنامه ها در چین برگزار گردیده است، به این نتیجه منتهی گردیده که باید از راه های جدید، کوشش هایی را برای ماندگاری مطبوعات انجام داد؛ از آن جمله، این است که روزنامه ها به سمت چندرسانه ای و مولتی مدیایی شدن گام بردارند تا نه تنها مخاطبان شان را از دست ندهند، بلکه مخاطبان جدیدی پیدا نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که چین زمانی بزرگترین صادرنماینده کاغذ بود و الان بزرگترین واردنماینده کاغذ گردیده است. این مسئله چه تاثیری بر مطبوعات این کشور داشته است؟، اینگونه اظهار نظر می نماید: این مسئله باعث گرانی روزنامه ها در چین گردیده است و در عین حال تیراژ آنها را کم نموده است.

همچنین به اذعان دبیر اجرایی انجمن صنفی روزنامه نگاران چین، در ماه های اخیر آگهی دهندگان به مطبوعات چینی، دیگر کمتر رغبت می نمایند تبلیغات خود را برای انتشار به روزنامه ها بسپارند و این معضل جدیدی است که گریبانگیر نشریات سراسری در پرجمعیت ترین کشور دنیا گردیده است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1504

به "تیراژ روزنامه های چین هم 50 درصد کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیراژ روزنامه های چین هم 50 درصد کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید