شرح یک مسئول درباره علت گرانی پرواز تهران- بوشهر

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر بیان کرد: تعداد زیادی از هواپیماهای شرکت ایران ایر پروازهای حج را انجام می دهند، بنابراین به اجبار تعدادی از پروازهای داخلی باطل شده اند و این بر قیمت ها تاثیر گذاشته است.

شرح یک مسئول درباره علت گرانی پرواز تهران- بوشهر

کمال دهقان منشادی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در مورد افزایش قیمت بلیط پروازهای داخلی به ویژه بوشهر به مقصد تهران گفت: سیاست گذاری و مدیریت قیمت بلیت پروازها و نظارت بر این امر بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است و فرودگاه در این قضیه نقشی ندارد.

وی اضافه کرد: این موضوع تابع عرضه و تقاضا است، بنابراین در مواقعی که تقاضا بیشتر از عرضه می شود قیمت ها نیز افزایش می یابد.

مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر اظهار کرد: دلیل افزایش قیمت در شرایط کنونی این است که تعداد زیادی از هواپیماهای شرکت ایران ایر پروازهای حج را انجام می دهند، بنابراین به اجبار تعدادی از پروازهای داخلی باطل شده اند و این بر قیمت ها تاثیر گذاشته است.

دهقان منشادی تاکید نمود: با توجه به اینکه مقصد 70 درصد پروازهای فرودگاه بوشهر تهران و پس از آن مشهد است و به دلیل حجم بالای پروازها احتمال وقوع چنین مواردی در این مسیرها بیشتر می شود.

این مسئول اظهار داشت: به طور کلی طبق قانون پنج ساله برنامه پنجم توسعه، در مورد قیمت بلیط هواپیما در کل کشور آزادسازی اجرا شده است و البته نرخ قیمت ها گاها بر اساس عرضه و تقاضا معین می شود.

مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر بیان نمود: در اواخر سال گذشته یک تیم از سازمان هواپیمایی کشوری به بوشهر آمده و به همراه اداره کل تعزیرات و صنعت و معدن جلساتی را برگزار نموده است، همچنین بازدیدهایی از آژانس های هواپیمایی داشتند که می توان مجددا چنین جلسه ای را تشکیل داد، ولی در برهه زمانی فعلی پس از اتمام پروازهای حج قیمت ها به روال قبلی بازمی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 9 شرکت هواپیمایی در فرودگاه بوشهر فعالیت دارند، ادامه داد: در مورد تاخیرها و مسائل پرواز، شرکت های هواپیمایی مسئول آن هستند و نظارت نیز توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام می شود، ولی به طور کلی تاخیر این شرکت ها به نسبت گذشته کمتر شده است و البته باید بگویم ابطالی پروازهای دو یا سه هفته اخیر به سبب پروازهای حج است.

دهقان منشادی توضیح داد: در طول هفته حدود 90 پرواز به وسیله فرودگاه بوشهر انجام می شود و مسیرهای پروازی تهران، مشهد، اصفهان، کیش و خارگ هستند.

به گفته مدیرکل فرودگاه های بوشهر، تعداد مسافرها متغیر است و در سال 97 تقریبا 500 هزار مسافر به وسیله فرودگاه بوشهر جابجا شده اند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9408

به "شرح یک مسئول درباره علت گرانی پرواز تهران- بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح یک مسئول درباره علت گرانی پرواز تهران- بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید