برای سفری آسوده با بیمه های مسافرتی و خدمات آن آشنا شوید

به گزارش بلاگ پو، معرفی بیمه مسافرتی و خدمات آن

یکی از مهم ترین مسائلی که مورد توجه گردشگران قرار می گیرد، بهره مندی از بیمه های مسافرتی و خدمات آن ها می باشد. اگرچه بسیاری افراد نیز پرداخت چنین هزینه ای را غیر ضروری دانسته و تمایلی به برخورداری از چنین خدماتی ندارند. با این حال بیمه مسافرتی در سفر به بعضی از مقاصد جهان همچون کشورهای عضو اتحادیه اروپا، امریکا و کانادا اجباری است و افراد بدون داشتن بیمه مسافرتی خارج از کشور، اجازه ورود به این کشورها را ندارند. در ادامه با انواع بیمه های مسافرتی و خدمات آن ها آشنا خواهیم شد و ضرورت استفاده از بیمه های مسافرتی را مورد آنالیز قرار خواهیم داد.

برای سفری آسوده با بیمه های مسافرتی و خدمات آن آشنا شوید

بیمه مسافرتی خارج از کشور (AXA)

سفر به خارج از کشور، سفر به دنیایی از ناشناخته ها است و افراد ممکن است با موقعیت ها و مشکلاتی روبرو شوند که امکان حل کردن آن ها به تنهایی را نداشته باشند. بیمه مسافرتی خارج از کشور باعث می شود تا افراد از وجود همراهی امن و قابل اعتماد در کنار خود، اطمینان حاصل نمایند و به هنگام بروز هر گونه مشکل و یا بیماری، به راحتی از پس آن برآیند. بیمه مسافرتی خارج از کشور که یکی از انواع پرکاربرد بیمه مسافرتی است، خدمات متنوعی را به مسافران ارائه می دهد و افراد با پرداخت هزینه ای معقول و منطقی می توانند، از پرداخت هزینه های هنگفت نا به هنگام، خودداری نمایند.

گفتنی است که تمام هزینه های پرداختی از طرف بیمه مسافرتی در محل، به واحد پول همان کشور پرداخت می شود و بیمه نامه در واقع قرار دادی است که در بین طرفین منعقد شده و هر آن چه در آن ذکر شده باشد، مو به مو عملی می شود. این قرار داد توسط شبکه یاری رسانی آکسا ضمانت می شود و هیچ گونه تخلفی در آن صورت نمی گیرد. با خبرنگاران همراه باشید تا با خدمات ارائه شده توسط بیمه مسافرتی خارج از کشور آشنا شده و در مواقع ضروری به راحتی از آن ها بهره مند شد.

خدمات ارائه شده در بیمه های مسافرتی خارج از کشور

  • افراد در صورت بروز هر نوع بیماری و یا احتیاج مبرم به جراحی و خدمات پزشکی می توانند، از بیمه مسافرتی خود استفاده کرده تا سقف 50 هزار یورو دریافت نمایند.
  • بیمه مسافرتی قبول می نماید که در صورت بروز هر نوع بیماری، بیمار مورد نظر را در بیمارستان ها پذیرش کرده و یا تحت شرایط خاصی، او را به کشور مبدا بازگرداند.
  • مسافران در صورت بروز فوریت های دندانپزشکی می توانند، تا سقف 150 یورو دریافت نمایند.
  • افراد در صورت سرقت اموال و یا مفقود شدن آن ها می توانند، از بیمه مسافرتی خود یاری رسانی طلب نمایند.
  • در صورت بروز هر گونه مشکل حقوقی افراد می توانند، تا سقف 1000 یورو دریافت نمایند.
  • افراد در صورت گم کردن مدارک مسافرتی خود نیز می توانند، از بیمه مسافرتی مورد نظر طلب یاری نمایند.
  • اگر فرد بیمه شده در طول سفر فوت کند، بیمه مسافرتی مسئولیت بازگرداندن جسد به کشور مبدا را بر عهده می گیرد.
  • اگر بار مسافر راستا اشتباهی را برود و تا کم تر از 12 ساعت به شخص بیمه شونده نرسد، فرد می تواند از بیمه مسافرتی خود جریمه طلب نماید.

بیمه برگزارنمایندگان تورهای گردگشری، تورهای علمی و تورهای زیارتی

همان طور که می دانید، برگزارنمایندگان تورهای مسافرتی و تورهای سیاحتی زیارتی و یا برگزارنمایندگان تورهای علمی تحقیقاتی، مسئول حفظ امنیت اعضای تور و شرکت نمایندگان در آن می باشند. بیمه های مسافرتی مخصوص تورها به وجود آمده اند تا این مسئولیت را به بهترین شکل ممکن تحت پوشش قرار دهند و اعتماد و امنیت شرکت نمایندگان در تورهای مختلف گردشگری و علمی را، در بالاترین سطح ممکن برآورده نمایند. بدین ترتیب هرگونه بیماری و یا آسیب جانی که در طول تور مورد نظر، به افراد وارد شود، توسط بیمه مسافرتی پوشش داده می شود. جالب است بدانید که امروزه استفاده از این تورهای مسافرتی و خدمات آن ها، لازمه برگزاری تورهای مختلف می باشد و آژانس ها و گروه های مختلف بدون پرداخت حق بیمه مسافرتی نمی توانند، سفر خود را شروع نمایند.

خدمات ارائه شده در بیمه های مسافرتی مخصوص تورها

  • پرداخت خسارت به هنگام فوت و یا نقص عضو شدن بیمه شونده
  • پرداخت هزینه های مربوط به خدمات پزشکی

البته بروز هرگونه تقلب عمدی به منظور دریافت غرامت از بیمه و یا بروز مشکلاتی که مشمول حق بیمه نمی شوند و مسائل پیش آمده در اثر درگیری های فیزیکی و غیره، توسط بیمه مسافرتی پوشش داده نمی شوند و بیمه گذار مورد نظر، هیچگونه مسئولیتی را در قبال چنین مشکلاتی نمی پذیرد.

وبلاگ گردشگری خبرنگاران، با تهیه مقالاتی جامع و کامل سعی بر این دارد تا شما را با موضوعات مختلف آشنا کرده و با آموزش مسائل مربوط به حوزه گردشگری، آگاهی شما را دوچندان نماید. با خبرنگاران همراه باشید و سفرهای خود را با بالاترین کیفیت ممکن تجربه نمایید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: سفرمی
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23812

به "برای سفری آسوده با بیمه های مسافرتی و خدمات آن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سفری آسوده با بیمه های مسافرتی و خدمات آن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید