بازاریابی محتوایی و مزایای آن، تاثیر بازاریابی محتوایی در جستجوی گوگل

دیدگاه ها و نظرات مختلفی تا به امروز ، دربارهٔ استراتژی محتوا بیان شده است اما این بازاریابی نسبت به سایر روش های تبلیغاتی مزیت های بسیاری دارد.

بازاریابی محتوایی و مزایای آن، تاثیر بازاریابی محتوایی در جستجوی گوگل

به گزارش خبرنگار ، دنیای دیجیتال امروز راه را برای رونق بسیاری از کسب و کارها هموارتر نموده است و بازاریابی های متعددی در این راستا توانستند با تغییر در روند اجرایی خود به اهداف مهمی همچون برندسازی و درآمدزایی دست یابند. بازاریابی محتوا را می توان نوعی از بازاریابی دانست که دارای فرایندی جهت ایجاد و توزیع مطالب با ارزش در راستای جذب مخاطب و بدست آوردن مخاطب و تعامل بیشتر با مشتری، است.

به نوعی می توان اینگونه گفت که؛ در بازاریابی محتوا، مطالبی که فراوری می شوند باید با محصولات و خدمات شما کاملا در ارتباط باشد تا کاربران بتوانند با خواندن آن ها، مواردی مانند مزایا، خدمات، معایب و توضیحاتی دیگری که برای فروش محصولات و ارائه خدمات ضروری است را متوجه شوند و از این رو برای استفاده یا خرید آن ها، تصمیم بگیرند که در نهایت به این تکنیک که بتواند کاربر را ترغیب به خرید با استفاده مطالب سایت نماید، بازاریابی محتوا گفته می شود.

استراتژی محتوا چیست؟

دیدگاه ها و نظرات مختلفی تا به امروز ، دربارهٔ استراتژی محتوا بیان شده است که اگر بخواهیم در پی دلیل آن باشیم به این جواب خواهیم رسید، که هر فردی استراتژی مربوط به خودش را با استفاده از تجربیات قبلی دارد! همانند فرماندهان جنگ هیچ وقت با استراتژی کپی یا مشترک جنگ نمی نمایند!

آن ها استراتژی مربوط به خودشان را دارند، در استراتژی محتوا نیز همینگونه است و اینکه بهترین استراتژی برای کسب و کار y ممکن است بدترین استراتژی برای کسب و کار x باشد، اما به طور کل استراتژی محتوا به قانون هایی گفته می شود که محتوای فراوری شده را ملزم به رعایت آن می نماید. این قانون ها شامل تجربه، شناخت، آنالیز و آموخته های یک استراتژیست محتواست.

مزایای بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی مزیت های زیادی دارد. یکی از این مزیت ها این است که در بازاریابی محتوا مشتری خودش می شود و ما را پیدا می نماید، اما در دیگر روش های تبلیغاتی ما مجبور هستیم به مشتری التماس کنیم تا از محصولات و خدماتمان استفاده کند. دقیقا مثل آگهی های تلویزیونی که در بیشتر مواقع باعث اذیت شدن مخاطبان می شود. اثر بخشی بازاریابی به وسیله محتوا بسیار بالاتر از دیگر روش های تبلیغاتی است. مشتریان بدست آمده به وسیله بازاریابی محتوا ماندگار تر هستند. به دلیل آنکه به میل و اراده شخصی خودشان خدمات یا محصولات شما را انتخاب نموده اند. هزینه استفاده از بازاریابی محتوا نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی بسیار پایین تر است. شاید یک بار برای همواره مجبور باشید برای فراوری محتوا هزینه کنید، اما برای تبلیغات همواره باید هزینه کنید تا تبلیغ تان در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد.

محتوای شما هر جایی که توزیع شود باعث ایجاد ترافیک می شود. ترافیک که بالا رود تعداد کاربران هم بیشتر می شود و در نهایت مشتریان بیشتری نصیب شما می شود، به خاطر اینکه ترافیک هدفمندی جذب می کنید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که؛ محتوا رابطه مستقیم با سئو دارد. از این رو؛ هر اندازه بتوانید در بازاریابی محتوا خوب عمل کنید مسلما به بهبود سئو سایت خود یاری بزرگی نموده اید. اگر بتوانید محتوای عالی فراوری کنید دیگر نیازی به سئو نخواهید داشت. سایت شما خودش سئو می شود. آن هم از نوع سفید و ماندگارش!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بازاریابی محتوایی و مزایای آن، تاثیر بازاریابی محتوایی در جستجوی گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازاریابی محتوایی و مزایای آن، تاثیر بازاریابی محتوایی در جستجوی گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید