ایدز واکسن دارد؟

به گزارش بلاگ پو، رییس مرکز تحقیقات ایدز در واکنش به خبری مبنی بر فراوری واکسن اچ آی وی از سوی محققان ایتالیایی گفت: هنوز واکسن اچ آی وی که به طور کامل مؤثر باشد، وارد بازار نشده است.

ایدز واکسن دارد؟

دکتر مینو محرز در گفت وگو با ایسنا، درباره خبری مبنی بر فراوری واکسن اچ آی وی از سوی محققان ایتالیایی گفت: هنوز واکسن اچ آی وی که جنبه علمی داشته باشد، در بازار وجود ندارد. البته کشورهای مختلف بر روی فراوری این واکسن کار می نمایند؛ به طوری که دو سال پیش کشور استرالیا در کنگره بین المللی اچ آی وی بیان کرد که به نتایج امیدوار نماینده ای در زمینه فراوری واکسن اچ آی وی رسیده است، اما هنوز اقدامات اولیه آن در حال اجرا بوده و وارد بازار نشده است.

وی اضافه نمود: خبری که در زمینه فراوری واکسن اچ آی وی در ایتالیا اعلام شده هم فقط نِدا از اقدامات اولیه در فراوری این واکسن می دهد و فراوری این واکسن به طور کامل به نتیجه نرسیده است. زیرا هنوز در بازار از نظر علمی هیچ واکسنی که کاملاً برای اچ آی وی مؤثر باشد، وجود ندارد.

محرز با بیان اینکه برای فراوری واکسن باید مراحل بسیار طولانی طی گردد مانند آنالیز و نتیجه گیری اولیه، آنالیز و فراوری، مطالعه بین المللی و تأیید آن انجام گردد تا جهان آن واکسن را قبول کند، گفت: در این صورت واکسن می تواند وارد بازار گردد، اما هنوز واکسن اچ آی وی که به طور کامل مؤثر باشد، وارد بازار نشده است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4699

به "ایدز واکسن دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایدز واکسن دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید