انتقاد استاندار یزد از برخی طرح های اشتغال روستایی

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی طالبی، عصر امروز در جلسه ای با شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ابرکوه و نمایندگان تشکل ها، بانوان و جوانان این شهرستان که در فرمانداری ابرکوه برگزار گشت، گفت: فلسفه وجودی شوراهای اسلامی شهر و روستا بحث مشارکت مردم و حضور در همه صحنه هاست و امیدواریم این رسالت را همه ارج نهیم و تلاش کنیم این تعامل و ارتباط تقویت شود.

انتقاد استاندار یزد از برخی طرح های اشتغال روستایی

استاندار یزد یکی از وظایف شوراها را حمایت از انجمن ها به منظور گسترش روحیه مشارکت در قالب تشکل های مردم نهاد دانست و ادامه داد: شایسته است در شهرستان ابرکوه شاهد شرایط خوبی در این زمینه باشیم.

وی اضافه نمود: شهرستان ابرکوه مستعد توسعه روستایی است و باید روستاها را در وضعیت مطلوب نگه داریم و بی جهت به بهانه شهر شدن روستاها، هزینه های زندگی مردم را بالا نبریم.

طالبی اظهار داشت: اگر در روستاهای استان به خوبی فعالیت شود و امکانات و تسهیلات دولت با برنامه مناسب و هدفمند در این مناطق به خدمت گرفته شود، روستاها می توانند مهاجرپذیر باشند و به واسطه ایجاد اشتغال و تأمین زیرساخت ها در برخی از روستاهای استان شاهد مهاجرت معکوس به این مناطق باشیم.

استاندار یزد ادامه داد: دولت تدبیر و امید حمایت های خوبی از طرح های اشتغال پایدار روستایی داشته اما شخصاً نسبت به برخی طرح ها که به اسم اشتغال روستایی در روستاها در حال انجام است انتقاد دارم زیرا در برخی موارد به جای اینکه برای مردم بومی روستا ایجاد اشتغال کنیم، طرح هایی را در این مناطق اجرایی کرده ایم که ناگزیر هستیم اتباع بیگانه را به خدمت بگیریم.

وی شرح داد: روستاییان ما نباید دغدغه های امنیتی داشته باشند و یکی از افتخارات بخشداران در این دولت و در طول دوران مسئولیت باید این باشد که جمعیت بخش آنها نسبت به گذشته افزایش یافته است.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع استمهال وام های کشاورزی اشاره کرد و اضافه نمود: متناسب با میزان تسهیلات بانک ها توزیع تسهیلات در شهرستان ها اجرا شده و تلاش کرده ایم این منابع توزیع شده به عدالت نزدیک باشد.

وی با اشاره به اینکه قریب به اتفاق مردم دلبسته نظام، انقلاب و کشور هستند، اظهار داشت: نباید برخی خط کشی ها ملت ایران را از هم جدا کند و انتظار داریم همه در شرایط فعلی برای آبادانی کشور تلاش کنند، اختلافات را کنار بگذاریم و در موضوعات اصلی و کلیدی نظام بتوانیم خیلی راحت حرف هایمان را بزنیم.

استاندار یزد ادامه داد: اگر به برخی موضوعات با نگاه سیاسی برخورد نکنیم و در فضای منطقی و تعامل به گفتگو بپردازیم، مردم نیز صحبت های ما را پذیرا خواهند بود.

استاندار یزد شرح داد: ساز و کارهایی را در زمینه ارتباط با جوانان در حوزه های مختلف فراهم کرده ایم و علاقه مند هستیم سازمانهای مردم نهاد نیز در این رابطه نظرات و دیدگاه های خود را ارائه دهند.

در ابتدای این نشست کنندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا، تشکل های مردم نهاد، جوانان و بانوان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در مورد مسائل استان و شهرستان پرداختند.

به گزارش خبرنگاران، حضور در نماز جمعه بخش بهمن، حضور در شورای اداری ابرکوه و بازدید از چند پروژه گردشگری و صنعتی این شهرستان از مهمترین برنامه های سفر استاندار یزد و هیئت همراه به ابرکوه بود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5440

به "انتقاد استاندار یزد از برخی طرح های اشتغال روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد استاندار یزد از برخی طرح های اشتغال روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید