استفاده از مصالح بوم آورد اولویت مرمت پل های تاریخی اردبیل است

به گزارش بلاگ پو، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استفاده از مصالح بوم آورد و منطبق با بنا اولویت مرمت پل های تاریخی در سطح استان است.

استفاده از مصالح بوم آورد اولویت مرمت پل های تاریخی اردبیل است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، نادر فلاحی سرپرست این اداره کل، امروز دوشنبه 1 مرداد 97 با اعلام این خبر توضیح داد: مرمت بناهای تاریخی باید متناسب با مصالح اولیه احداث بنا باشد.

او با ذکر مثالی به استفاده از ملات آهک و گچ اشاره و افزود: در حال حاضر چهار پل تاریخی نادری، هفت چشمه (یدی گوز)، ابراهیم آباد و یعقوبیه در حال مرمت است که عملیات مرمت از صفر تا 100 توسط اداره کل انجام می گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تأکید کرد: در وضعیت فعلی مرمت پل های تاریخی ذکر گردیده به اتمام نرسیده و در حال انجام است.

فلاحی با اذعان به مشارکت شهرداری در کف سازی پل ها افزود: مرمت پل ها روند مستمری داشته و به صورت مداوم توسط کارشناسان اداره کل اجرا می گردد.

او اضافه نمود: به ویژه در مرکز استان پل های تاریخی متعددی بر روی رودخانه بالخلی چای احداث گردیده که به صورت مستمر مرمت می شوند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 722

به "استفاده از مصالح بوم آورد اولویت مرمت پل های تاریخی اردبیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از مصالح بوم آورد اولویت مرمت پل های تاریخی اردبیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید