از دل المپیاد استعدادهای برتر سال جاری 5 هزار نخبه بیرون می آید

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، احمد سعادتمند مدیر کل دفتر توسعه ورزش های پایه امروز در نشست خبری در خصوص دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر شرح داد.

از دل المپیاد استعدادهای برتر سال جاری 5 هزار نخبه بیرون می آید

چرا المپیاد را برگزار می کنیم؟

وی با اشاره به اهداف پیش بینی شده برای این دوره المپیاد گفت: در بعضی رشته ها سال هاست که مسابقات قهرمانی کشور برگزار نمی گردد، به همین دلیل اقدام به برگزاری المپیاد کردیم تا همه استعدادهای برتر دیده شوند.

سعادتمند با بیان اینکه لیگ جوانان در بسیاری رشته ها برگزار نمی گردد، ادامه داد: این یکی دیگر از دلایل ما بود ضمن اینکه توجه به وحدت اقوام هم بی تاثیر نبود.

مردم به نشاط احتیاج دارند

مدیر کل توسعه ورزش های پایه همچنین گفت. بحث دیگر بحث شور و نشاط است؛ مردم ما به نشاط احتیاج دارند که نامه زدیم و بعضی از فدراسیون ها این برنامه را در تقویم خود جای داده اند.

جامعه هدف را 4 سال عقب آوردیم

وی با اشاره به پشتوانه سازی تیم های ملی، گفت: این افتخار را داریم بعد از المپیک جوانان در آرژانتین ستادی را تشکیل داده و برنامه ریزی نموده ایم. جامعه هدف را 4 سال عقب آوردیم و نیم نگاهی به المپیک 2024 پاریس و 2028 لس آنجلس داریم.

اطلاعات همه را ثبت می کنیم

این مقام مسئول با بیان اینکه اطلاعات بازیکنان شرکت نماینده در المپیاد استعدادهای برتر به صورت کامل ثبت می گردد، اظهار داشت: اطلاعات سجلی، پیکرسنجی و … را داریم. با یاری دوستان در وزارت ورزش اطلاعات روز به روز ثبت می گردد و می خواهیم اطلاعات مسابقات استانی هم ثبت گردد. بحث مهم ما اقتصاد مقاومتی بود به همین دلیل این پروژه را به همین دلیل انجام دادیم. این اتفاق خوبی بود و همه جوانب رعایت شده است.

ثبت بودجه در سازمان برنامه

سعادتمند یادآور شد: بودجه ای که از سال قبل به المپیاد اختصاص یافته در جهت عدالت محوری است. ما سال گذشته چالش هایی داشتیم اما این پروژه ملی به عنوان برنامه عملکردی در سازمان برنامه و بودجه ثبت شد و بودجه برای آن اختصاص یافته است. آیین نامه و نقشه راه موجود و بودجه آن تعیین است.

رشته ها به 96 رشته افزایش یافت

وی ادامه داد: سال گذشته مسابقات را در 78 رشته برگزار کردیم و بیشتر توجه رشته های المپیکی بود اما به خاطر استقبال فدراسیون ها و درخواست های مطرح شده، سال جاری رشته های غیرالمپیکی را هم را شرکت داده ایم. بر این اساس سال جاری مسابقات در 96 رشته برگزار می گردد.

وی توضیح داد. ما سال گذشته صغر سنی نداشتیم و نهضت استعدادیابی به ورزش کشور یاری زیادی نموده است.

پیش بینی معرفی 5 هزار نخبه را داریم

مدیر کل دفتر توسعه ورزشهای پایه ادامه داد: بحث دیگر حفظ استعدادهاست. 2414 نفر به عنوان نخبه در 78 رشته ورزشی تحویل فدراسیون ها شده اند. سال جاری با 760 هزار نفر مسابقات برگزار می گردد و حدود 5 هزار و 200 نخبه بیرون می آید. فدراسیونی بوده که برای نخبگان پکیج ورزشی داشته و نگه داشت آنها بسیار مهم است.

کمیته بازاریابی را فعال کردیم

سعادتمند با تاکید بر اینکه باید اعتماد لازم میان خانواده ها ایجاد گردد، اظهار داشت: کمیته بازاریابی را برای المپیاد ورزشی فعال کردیم این طرح به بخش خصوصی سپرده گردد. همچنین اپلیکیشنی پیش بینی شده و در گوشی ها نصب خواهد شد. شما با این برنامه می توانید اطلاعات ورزشکار را ببینید. در پایگاه های قهرمانی هم به عنوان یک مقری که در اختیار بچه هاست همه جوانب را دیده ایم. 4 سال آینده قطعاً بنده نیستم اما برای آینده ورزش کشور تضمینی برای افتخارآفرینی خواهد بود.

در ادامه نشست خبری احمد سعادتمند، وی به پرسش های مطرح از سوی نمایندگان رسانه ها پاسخ داد.

تیم های خارجی را دعوت می کنیم

در این بخش سعادتمند گفت: در برنامه داریم که از تیم های خارجی دعوت کنیم تا در کنار برترین های شرنماینده در المپیاد، در مسابقات بین المللی دهه فجر شرکت نمایند. فعلاً برای اعزام برترین های این بازیکنان به میادین برون مرزی برنامه نداریم اما با این برنامه برای آنها ایجاد انگیزه می کنیم.

10 درصد بودجه فدراسیون ها برای استعدادیابی است

مدیرکل دفتر توسعه ورزش های پایه در ادامه گفت: فدراسیون های بودجه ای دارند که توسط کمیته و وزارت در اختیارشان قرار می گیرد. از مجموع این بودجه، 10 درصددی طبق تفاهم نامه منعقد شده برای استعدادیابی هزینه می گردد.

کاهش بودجه نسبت به سال قبل

وی همچنین در خصوص بودجه پیش بینی شده برای دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر گفت: نسبت به سال گذشته بودجه کمتر شده است. مبلغ پیشنهادی ما تعیین است اما هنوز تصویب نشده است. سعی می کنیم باوجود کاهش بودجه هم مسابقات را به بهترین شکل برگزار کنیم.

پاسخ به موازی کاری با آموزش و پرورش

سعادتمند در پاسخ به پرسشی مبنی بر موازی کاری وزارت ورزش و آموزش پرورش در برگزاری المپیاد ورزشی گفت: خوشبختانه بعد از سه دهه که میان دو وزاتخانه فاصله بود، از سال گذشته تا به امروز چهار نشست خبری برای همین المپیاد میان مدیران دو نهاد برگزار گردید. سال گذشته المپیاد آموزش پرورش تابستان و المپیاد وزارت زمستان برگزار می گردد اما سال جاری المپیاد دو وزارتخانه تابستان است. به همین دلیل نشست داشتیم تا هماهنگی ایجاد گردد.

پنج رشته را قبول نکردند

وی ادامه داد: بر اساس نشست های برگزار گردیده تصمیم گرفتیم رقابت ها در پنج رشته از جمله شطرنج، ژیمناستیک، شنا، بدمینتون و دوومیدانی زیر نظر وزارت آموزش پرورش برگزار گردد اما مسئولان فدراسیون این رشته ها نپذیرفتند. به همین دلیل از اموزش پرورش خواستیم رقابت در این رشته ها را هم به ما بدهد، این نوعی تعامل است.

سعادتمند گفت: البته از آنجا که قبلاً آموزش پرورش برای برگزاری رقابت این رشته ها برنامه ریزی نموده بود، سال جاری هم المپیاد این رشته ها زیر نظر این وزارتخانه برگزار می گردد اما از سال آینده بر اساس پروتکلی که نوشته می گردد، پیش می رویم.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8942

به "از دل المپیاد استعدادهای برتر سال جاری 5 هزار نخبه بیرون می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از دل المپیاد استعدادهای برتر سال جاری 5 هزار نخبه بیرون می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید