ارزش معاملات بورس انرژی به 33 هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش بلاگ پو، رئیس سازمان بورس با اشاره به فرایند رو به رشد بورس انرژی، گفت: ارزش معاملات بورس انرژی از ابتدای سال تا امروز به حدود 33 هزار میلیارد تومان رسیده است.

ارزش معاملات بورس انرژی به 33 هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از خانه ملت، شاپور محمدی، با بیان اینکه خوشبختانه تا به امروز فروش نفت خام و فرآورده های نفتی در بورس انرژی موفقیت آمیز بوده است، گفت: سیاست طولانی مدت اقتصاد کشور باید به رونق بورس انرژی یاری کند، چراکه بورس شفافیت کافی دارد و از آنجا که افراد به طور رقابتی به این عرصه وارد می شوند، برابری فرصت ایجاد خواهد شد.

به گفته محمدی ارزش معاملات بورس انرژی از ابتدای سال تا امروز حدود 33 هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته و سال ماقبل آن رشد بسیار بالایی داشته است و این نشان می دهد بورس انرژی در جهت رشد قرار گرفته است.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر اینکه باید برق فروشی در بورس انرژی را جدی گرفت، شرح داد: اگرچه برق فروشی در بورس جزو مستمرترین معاملات است، اما حجم آن پایین است در حالی که بورس انرژی می تواند در حجم بالاتری برق را مورد معامله قرار دهد.

محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه آینده صنایع به سمت برقی شدن می فرایند و خودرو های برقی و هیبریدی در راه هستند، به یقین برق فروشی در بورس انرژی به رونق صنعت برق، قیمت گذاری صحیح، صرفه جویی و کارایی بیشتر صنعت برق اثرگذار خواهد بود.

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در کنار دو انرژی برق و نفت، زغال سنگ نیز منبع انرژی مناسبی است و در بورس انرژی صندلی دارد لذا باید برای تقویت آن کوشش کرد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18456

به "ارزش معاملات بورس انرژی به 33 هزار میلیارد تومان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش معاملات بورس انرژی به 33 هزار میلیارد تومان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید