اردوغان: به تهدیدات غرب علیه ترکیه گوش نمی کنیم

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز شنبه در سخنانی گفت: غرب، ترکیه را در مورد فعالیت هایش در دریای مدیترانه تهدید می نماید.

اردوغان: به تهدیدات غرب علیه ترکیه گوش نمی کنیم

رئیس جمهوری ترکیه در این خصوص ادامه داد: ما به این تهدیدها گوش نمی دهیم. از حقوق ترکیه در این منطقه به طور کامل دفاع می کنیم. آمریکا، فرانسه، انگلستان و قطر در دریای مدیترانه حضور دارند، اما ترکیه نیست. کدام کشور؟ ترکیه نیست. آیا شما در آنجا کشتی های یاووز و خیرالدین بارباروس ما را می بینید؟ دو کشتی حفاری، دو کشتی تحقیقاتی و پرچم عظیم ما را می بینید؟ ناوچه ما را می بینید؟ ما با هواپیماها و همه امکانات مان در آنجا حضور داریم.

شایان ذکر است، کشورهای جنوب اروپا چندی پیش آدینه در نشستی از قبرس در مورد مالکیت بر منابع گاز طبیعی این کشور در مدیترانه شرقی در برابر ترکیه حمایت نموده بودند.

جزیره قبرس بیش از 4 دهه است که به دو بخش تُرک نشین در شمال و یونانی نشین در جنوب تقسیم شده و آنکارا روابط مناسبی با بخش یونانی نشین قبرس نداشته و تاکنون کوشش ها برای تنش زدایی میان کشورهای یاد شده به شکست انجامیده است تا جائیکه قبرس و ترکیه چندی است بابت عملیات حفاری آنکارا در دریای مدیترانه به گونه ای با مشکل روبرو شده اند که دولت قبرس در هفته های پیش حکم دستگیری 25 خدمه کشتی حفاری ترکیه را صادر نموده بود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10877

به "اردوغان: به تهدیدات غرب علیه ترکیه گوش نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: به تهدیدات غرب علیه ترکیه گوش نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید