احتمال توافق هسته ای ایران قیمت نفت را کاهش داد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: در حالی که ظرفیت ذخیره نفت چین کاهش یافته و احتمال توافق بر سر برنامه هسته ای ایران و افزایش صادرات نفت این کشور بالا رفته است، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

احتمال توافق هسته ای ایران قیمت نفت را کاهش داد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که ظرفیت ذخیره نفت چین کاهش یافته و احتمال توافق بر سر برنامه هسته ای ایران و افزایش صادرات نفت این کشور بالا رفته است، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام آمریکا در ساعات اولیه امروز به 43 دلار و 57 سنت رسید که پایین ترین رقم از مارس 2009 تاکنون بود، اما سپس تقویت شد و به 44 دلار و 19 سنت رسید، هرچند که هنوز نسبت به جلسه قبل 65 سنت ارزان تر بود. قیمت نفت برنت نیز با 41 سنت کاهش به 54 دلار و 26 سنت رسید.

آمریکا و قدرت های اروپایی در روزهای اخیر از تمایل خود برای توافق بر سر تعلیق تحریم های سازمان ملل علیه ایران سخن گفته اند که بر صادرات نفت این کشور نیز تاثیر می گذارد.

بانک بارکلیز اعلام نمود: چشم انداز افزایش فروش نفت ایران به عنوان بخشی از توافق جدید در طی چند ماه آینده تنها رجحان عرضه اوپک را تشدید خواهد نمود و موجب کاهشی شدن چشم انداز بازار نفت خواهد شد.

شورای جهانی نفت اعلام نمود که قیمت پایین نفت موجب کاهش سرمایه گذاری در این صنعت خواهد شد.

جوزف توس، رئیس این شورا روز دوشنبه به رویترز گفت: قیمت نفت اکنون کمتر از حدی است که به شرکت ها اجازه بدهد در سخت ترین مناطق اقدام به اکتشاف و فراوری نفت نمایند. بنابراین این شرایط منجر به شرایطی خواهد شد که بعضی سرمایه گذاری ها کاهش خواهد یافت.

دیگر عامل کاهش قیمت نفت، کاهش حجم ذخایر نفت و تقویت ارزش دلار بوده است.

چین با استفاده از فرصت پایین بودن قیمت نفت، اقدام به افزایش حجم ذخایر نفت استراتژیک خود نموده است، اما تحلیلگران می گویند، ظرفیت ذخیره جدید تنها در اواخر سال جاری در دسترس خواهد بود و این به واردات این کشور در کوتاه مدت آسیب خواهد زد.

48

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17636

به "احتمال توافق هسته ای ایران قیمت نفت را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال توافق هسته ای ایران قیمت نفت را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید