آنکارا: آسیا در حال تبدیل شدن به مرکز قدرت دنیا است

به گزارش بلاگ پو، وزیر خارجه ترکیه در جمع سفرای این کشور، صندلی غرب در معادلات جهانی را در حال ضعیف شدن توصیف کرد و گفت، ظهور آسیا به عنوان مرکز قدرت شروع شده است.

آنکارا: آسیا در حال تبدیل شدن به مرکز قدرت دنیا است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در جمع سفرای این کشور از اهمیت آسیا به عنوان یک مرکز و قطب در حال ظهور قدرت در دنیا تاکید نموده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این مقام ارشد آنکارا در سخنرانی روز گذشته خود ضمن صحبت علیه تحریم های آمریکا علیه ایران (+) بر قدرت رو به زوال غرب و قدرت نو ظهور آسیا تاکید نموده است.

وزیر خارجه ترکیه گفت: ما می بینیم که قدرت مالی در حال تغییر جهت از غرب به سمت شرق و آسیا است و ظهور آسیا به عنوان مرکز قدرت شروع شده است.

چاووش اوغلو همچنین تاکید نمود که وزارت خارجه ترکیه طرحی با عنوان آسیای جدید راه اندازه نموده است که هدف از آن بهبود روابط و پیوندهای آنکارا با کشورهای آسیایی در مناطق مختلف این قاره است.

او با بیان اینکه دنیا در حال طی کردن یک فرایند تغییر است، تاکید نمود مهم ترین ابعاد چالش برانگیز این دوره غلبه بلاتکلیفی ها و تردیدها و یک دوره انتقالی غیرقابل پیشبینی در دنیا است.

وزیر خارجه ترکیه ضمن اذعان به سخت بودن مشخص هدف گذاری در این دنیا غیرقابل پیشبینی و روند سیال تحولات، ابراز اطمینان کرد که آنکارا توانایی فائق آمدن بر مسائل را دارد.

ص

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9943

به "آنکارا: آسیا در حال تبدیل شدن به مرکز قدرت دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا: آسیا در حال تبدیل شدن به مرکز قدرت دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید