آموزش بازیابی نوتیفیکیشن ها در گوشی های اندرویدی

به گزارش بلاگ پو، وب سایت کلیک - امین رضائیان: نوتیفیکیشن ها یا اعلان ها در اندروید به راحتی قابل حذف از صفحه هستند. اما آیا می دانید که امکان بازیابی نوتیفیکیشن ها هم در گوشی های اندرویدی وجود دارد؟

آموزش بازیابی نوتیفیکیشن ها در گوشی های اندرویدی

مقدمه

شاید برای شما هم این اتفاق اتفاق افتاده باشد که به اشتباه لیست نوتیفیکیشن های گوشی اندرویدی خود را پاک نموده باشید و حالا احساس کنید که نوتیفیکیشن مهمی را از دست داده اید! در این شرایط تکلیف چیست؟ آیا امکان بازیابی نوتیفیکیشن ها وجود دارد؟ در خیلی از گوشی های اندرویدی امکان اضافه کردن ویجت خاصی تحت عنوان Notification Log به هوم اسکرین گوشی وجود دارد که در آن لیست تمام نوتیفیکیشن های دستگاه نشان داده می گردد. اما در بعضی گوشی های اندرویدی دیگر مثل گوشی های سامسونگ که از رابط کاربری تاچ ویز (TouchWiz) بهره می برند به طور پیش فرض قادر به مشاهده لیست نوتیفیکیشن های گوشی نخواهید بود!

پس چطور در گوشی های سامسونگ و سایر گوشی هایی که از ویجت Notification Log بهره نمی برند، قادر به بازیابی نوتیفیکیشن ها و مشاهده لیست اعلان ها خواهیم بود؟ در این دستگاه ها باید از یک اپلیکیشن خاصی تحت عنوان Notification History Log بهره ببرید یا برنامه لانچر Nova Launcher را در دستگاه نصب نمایید تا قادر به مشاهده لیست اعلان ها و بازیابی نوتیفیکیشن های از دست رفته گوشی باشید. در ادامه این مطلب به آموزش بازیابی نوتیفیکیشن های اندروید در هر دو مدل از گوشی های نام برده شده می پردازیم. بنابراین با کلیک همراه باشید.

روش اول بازیابی نوتیفیکیشن ها در گوشی های اندرویدی

پیش از اینکه اپلیکیشن خاصی را باری بازیابی نوتیفیکیشن ها در گوشی اندرویدی خود نصب کنید، این روش را طی نمایید و ببینید که آیا با استفاده از این روش قادر به مشاهده لیست اعلان های دستگاه و بازیابی نوتیفیکیشن های آن خواهید بود یا خیر! اگر این روش برای مشاهده لیست اعلان های گوشی کاربردی نبود، از روش دومی که در ادامه توضیح داده می گردد استفاده نمایید. مراحلی که در روش نخست باید طی شوند به توضیح زیر است:

  • ابتدا انگشت خود را روی بخش خالی از صفحه نمایش گوشی (بدون آیکون و ویجت) قرار داده و چند لحظه نگه دارید تا آیکون های مربوط به شخصی سازی اسکرین گوشی نمایان گردد.
  • به بخش ویجت ها یا Widgets مراجعه کنید.
  • گزینه System Widgets را انتخاب نمایید.
  • گزینه Settings Shortcut را انتخاب کنید.
  • مشاهده خواهید کرد که لیستی از آیکون های قابل انتخاب برای اضافه کردن به عنوان ویجت به اسکرین گوشی نمایان می گردد. در این لیست باید گزینه Notification Log را انتخاب نمایید.

نکته:

اگر گزینه Notification Log در لیست مذکور وجود نداشت، باید از روش دومی که در بخش بعدی توضیح می دهیم به منظور مشاهده لیست اعلان ها و بازیابی نوتیفیکیشن های گوشی بهره ببرید.

زمانی که آیکون یا ویجت Notification Log به صفحه گوشی شما اضافه شد می توانید از بخش ادیت یا ویرایش اسکرین خارج شوید. هر بار که آیکون مذکور را لمس نمایید لیست آخرین اعلان های گوشی نمایان می گردد. بدین ترتیب قادر به بازیابی نوتیفیکیشن های گوشی اندرویدی خود خواهید بود. اما اگر این روش در گوشی شما قابل استفاده نیست، از روش بعدی که در ادامه توضیح می دهیم بهره ببرید.

روش دوم بازیابی نوتیفیکیشن ها در گوشی های اندرویدی

اگر بنا به هر دلیل با استفاده از روش قبل قادر به بازیابی نوتیفیکیشن ها و مشاهده لیست اعلان های گوشی نبودید، از روشی که در این بخش توضیح داده می گردد برای دسترسی به نوتیفیکیشن های دستگاه بهره ببرید.

  • با کلیک بر روی این قسمت اپلیکیشن Notification History Log را از گوگل پلی استور دانلود و در گوشی خود نصب نمایید.
  • برنامه مذکور را اجرا نمایید و گزینه Notifications History را انتخاب نمایید.

مشاهده خواهید کرد که لیستی از نوتیفیکیشن هایی که طی 24 ساعت گذشته در گوشی شما نمایش داده شده بودند به ترتیب و با توجه به تاریخ ارائه می شوند. برای دسترسی به نوتیفیکیشن های با قدمت بیش از 24 ساعت باید حتما نسخه پریمیوم برنامه Notifications History Log را با پرداخت هزینه مشخصی خریداری کنید.

روش سوم بازیابی نوتیفیکیشن ها در گوشی های اندرویدی

یک روش دیگر هم برای بازیابی نوتیفیکیشن ها در گوشی های اندرویدی وجود دارد که مربوط به نصب کردن و استفاده از لانچر Nova Launcher می گردد. نوا لانچر به شما این امکان را می دهد تا ظاهر گوشی و رابط کاربری آن را بنا به سلیقه شخصی خود سفارشی سازی نمایید. این لانچر همچنین از یک بخش اختصاصی تحت عنوان Notification Log بهره می برد که لیست اعلان های اخیر دستگاه در آن نمایش داده خواهند شد. برای دستیابی به این بخش در نوا لانچر کافیست راستا زیر را طی کنید:

  • وارد بخش Activities شوید.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Notification Log را انتخاب نمایید.

مشاهده خواهید کرد که لیست نوتیفیکیشن ها یا اعلان های اخیر دستگاه نمایان می شوند. پس استفاده از برنامه نوا لانچر هم یکی دیگر از روش های مناسبی است که می توانید از آن به منظور بازیابی نوتیفیکیشن ها در گوشی های اندرویدی بهره ببرید.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به آموزش روش های بازیابی نوتیفیکیشن ها در گوشی های اندرویدی پرداختیم. در اغلب گوشی هایی که از سیستم عامل اندروید بهره می برند بخش اختصاصی تحت عنوان Notification Log در ویجت های سیستمی دستگاه تعبیه شده که دسترسی به آرشیو اعلان های گوشی را امکانپذیر می نماید، اما در بعضی دیگر از گوشی ها این بخش وجود ندارد که در این موارد به منظور بازیابی نوتیفیکیشن ها باید از روش هایی دوم و سومی که توضیح دادیم بهره ببرید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: برترین ها
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7946

به "آموزش بازیابی نوتیفیکیشن ها در گوشی های اندرویدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش بازیابی نوتیفیکیشن ها در گوشی های اندرویدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید